26/7/11

Τέλη κυκλοφορίας και πράσινα άλογα

Η εικόνα των τελών κυκλοφορίας τα τελευταία 5 χρόνια δείχνουν το κατά πόσο σοβαρές είναι οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών.

Οι αυξήσεις των τελών ειδικά στα οχήματα υψηλού κυβισμού και δη αυτά των 2000 κυβικών εκατοστών σχεδόν έχουν διπλασιαστεί. Ενδεικτικά σας παραθέτω τα τέλη κυκλοφορία του 2006:

51 –300 κ.εκ.: 15 ευρώ
301 –785 κ.εκ.: 38 ευρώ
786 –1.357 κ.εκ.: 93 ευρώ
1.358 –1.928 κ.εκ.: 168 ευρώ
1.929 –2.357 κ.εκ.: 372 ευρώ
2.358 κ.εκ. και άνω: 483 ευρώ

Δείτε και τον πίνακα των τελών του 2012 με το μεσοπρόθεσμο για τα επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31 Οκτωβρίου 2010 και τις μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης, ισχύουν με βάση τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα:

Κατηγορία Α έως 300κ.εκ από 20 ευρώ στα 22 ευρώ
Κατηγορία Β 301-785κ.εκ από 50 ευρώ στα 55 ευρώ
Κατηγορία Γ 786-1071κ.εκ από 110 ευρώ στα 120 ευρώ
Κατηγορία Δ 1072-1357κ.εκ από 120 ευρώ στα 135 ευρώ
Κατηγορία Ε 1358-1548κ.εκ από 220 ευρώ στα 240 ευρώ
Κατηγορία ΣΤ 1549-1738κ.εκ από 240 ευρώ στα 265 ευρώ
Κατηγορία Ζ 1739-1928κ.εκ από 270 ευρώ στα 300 ευρώ
Κατηγορία Η 1929-2357κ.εκ από 600 ευρώ στα 660 ευρώ
Κατηγορία Θ 2358-3000κ.εκ από 800 ευρώ στα 880 ευρώ
Κατηγορία Ι 3001-4000κ.εκ από 1000 ευρώ στα 1100 ευρώ
Κατηγορία Κ 4001κ.εκ και άνω από 1200 ευρώ στα 1320 ευρώ

Σ’ αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών επιβάλλεται έκτακτη εισφορά στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή τους.

Η έκτακτη εισφορά ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%).

Από την επιβολή της έκτακτης εισφοράς εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των δέκα (10) ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Άρα με την έκτακτη εισφορά τα τέλη κυκλοφορίας για ένα όχημα 2000 κυβικών είναι τριπλάσιο!!!
Αν τώρα το δει κάποιος αναλογικά ένα όχημα 1928 κυβικών θα πληρώσει τέλη 300 ευρώ και ένα 1929 κυβικών θα πληρώσει 930 ευρώ!!!

Και ρωτάω εγώ τώρα... Έχει καμιά σχέση αυτή η εισπρακτική πολιτική με "πράσινες" (οικολογικές) αντιλήψεις και κουραφέξαλα? 

Κυκλοφορούν αυτοκίνητα ακόμα και 1300 κυβικών με τεράστιες εκπομπές CO2 αλλά τα τέλη τους θα είναι 135 ευρώ (βλέπε Mazda RX8) !!!

Επιπλέον πόσο πιο μεγάλη είναι η διαφορά εκπομπών CO2 ενός 1928 κυβικών αυτοκινήτου από ενός 1929 κυβικών ώστε ο δεύτερος να πληρώσει 630 ευρώ περισσότερα?

Πως μπορεί να κρίνει κάποιος ότι ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών (5 ετίας) είναι είδος πολυτελείας αν δεν το ελέγξει μέσω αντικειμένικής αξίας του αυτοκινήτου? Τι θέλω να πω... Υπάρχουν αυτοκίνητα 2000 κυβικών πενταετίας αξίας 5.000€ και ίδιων κυβικών πενταετίας αξίας 30.000€... Γιατί πρέπει να πληρώσουν δηλαδή τα ίδια τέλη?

Τελικά τι περιμένει να αποκομίσει η κυβέρνηση από αυτή την τακτική? Κάποιος με ένα όχημα 2000 κυβικών που έχει και ένα δεύτερο μικρό θα καταθέσει τις πινακίδες (και αυτό είναι σίγουρο) και θα κινείται με το μικρό. Δεν θα πληρώσει 1000 και 2000 ευρώ για ένα φόρο που δεν του παρέχει τίποτα (ούτε καν ελεύθερη διέλευση στους δρόμους της χώρας), ενώ με τα ίδια χρήματα μπορεί να αγοράσει ένα μικρό μεταχειρισμένο όχημα ή μηχανή.
Επιπλέον, αν το δει κανείς και από την "πράσινη" πλευρά του κάποιος με ένα όχημα 2000 κυβικών λόγω της τεράστιας αύξησης της τιμής της βενζίνης και να θέλει δύσκολα θα κινεί το όχημα ρυπαίνοντας το περιβάλλον.

ΤΕΛΙΚΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΑΝ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΚΑΙΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΟΜΙΣΕΙ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ ΔΥΝΑΤΑ ΟΦΕΛΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου