10/8/11

Η λύση για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων υψηλού κυβισμού

Όπως έχουμε ξαναπεί (http://noozbox.blogspot.com/2011/07/blog-post_26.html) τα τέλη κυκλοφορίας της φετινής χρονιάς θα είναι υπέρογκα για τα αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού (1929 κυβικά και άνω).

Θα πει κάποιος "για πιο λόγο γκρινιάζουν τα άτομα που έχουν αγοράσει αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού; Ας μην αγόραζαν τέτοια αυτοκίνητα."

Η απάντηση είναι πως υπάρχουν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού πολυτελείας και αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού χαμηλού κόστους κτίσης. Για κάποιον λοιπόν που είναι από επαρχία ή χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του μόνο για ταξίδια λογικό είναι να αγοράσει ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού για να μην ταλαιπωρείτε στο ταξίδι με ένα αυτοκίνητο πόλης (π.χ ένα όχημα 1000 κυβικών). Υπάρχουν αρκετοί συνάνθρωποί μας που χρησιμοποιούν ένα αυτοκίνητο πόλης για τις μετακινήσεις τους στην πόλη και ένα υψηλότερου κυβισμού, για ταξίδια. Υπάρχουν άλλοι που δεν χρησιμοποιούν γενικά αυτοκίνητο αλλά ταξιδεύουν μερικές φορές το χρόνο και θέλουν ένα όχημα που να μπορούν να εμπιστευτούν. Το τίμημα το πλήρωναν και το πληρώνουν (υψηλότερα τέλη, μεγάλο κόστος στην κατανάλωση καύσιμου, αυξημένα ασφάλιστρα, μεγαλύτερα έξοδα συντήρησης κλπ). Δεν σημαίνει λοιπόν πως ένα αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού ανήκει απαραίτητα σε μεγαλο-επιχειρηματίες ή όλα τα αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού είναι Bentley και άνω...

Επιπλέον, δεν υπάρχει κάποιος επιπρόσθετος λόγος αυτοί οι ιδιοκτήτες να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας υπερτριπλάσια από έναν ιδιοκτήτη που έχει αυτοκίνητο 1928 κυβικών. Και μιλάμε για υπετριπλάσια λόγω της έκτακτης εισφοράς στα δίλιτρα οχήματα της τελευταίας δεκαετίας. Το αποτέλεσμα είναι πολλοί ιδιοκτήτες να τα πουλάνε σε εξευτελιστικές τιμές με σκοπό να αγοράσουν ένα χαμηλού κυβισμού αυτοκίνητο πόλης.

Ουσιαστικά αν το δει κάποιος καθαρά χρηματικά, οι άνθρωποι αυτοί χάνουν πολλές χιλιάδες ευρώ πουλώντας ένα αυτοκίνητο για το οποίο είχαν διαθέσεια αρκετά χρήματα και αγοράζοντας κάτι που δεν τους εγγυάτε και κανείς ότι του χρόνου δεν θα πέσει θύμα φοροεπίθεσης από την κυβέρνηση.

Η λύση είναι μόνο μια. Παράδοση πινακίδων στην εφορία. Αν κάποιος έχει ήδη και ένα αυτοκίνητο πόλης αυτή η πρακτική είναι η καλύτερη και πιθανότατα αυτό θα κάνει. Απλά προφυλάσει το αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού του στο γκαράζ από το να το "σκοτώσει" σε μια μάντρα. Ακόμα και μια εικοσαετία να το έχει στο γκαράζ, περισσότερη συλλεκτική και χρηματική αξία θα έχει τότε το αυτοκίνητο παρά αυτή τη χρονική στιγμή.

Αν κάποιος δεν έχει δεύτερο αυτοκίνητο πόλης, εκεί υπάρχει μια δυσκολία αλλά με μόλις 2000-3000 ευρώ μπορεί να πάρει ένα μεταχειρισμένο όχημα πόλης να κάνει τη δουλειά του.

Η κατάθεση πινακίδων στην εφορία στοιχίζει περίπου 80 ευρώ και του μένουν στην τσέπη 850 ευρώ τουλάχιστον (στην περίπτωση αυτοκινήτου 1929-2357 κυβικών) να τα ξοδέψει όπως θέλει. Για οχήματα 2358 κυβικών και άνω τα χρήματα που εξοικονομείτε είναι άνω των 1000 ευρώ! Αν υπολογίσει κανείς και τη βενζίνη, τα ασφάλιστρα αλλά και τη φορολόγηση για το 2011 τότε η εξοικονόμιση που θα κάνει για την επόμενη χρονιά θα είναι αρκετά καλή (ξεπερνάει κατά πολύ τα 3000 ευρώ).

Ακόμα και αν η κυβέρνηση δεν πάρει κανένα μήνυμα από αυτή την κίνηση τουλάχιστον οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού δεν θα νιώθουν την κοροϊδία να πληρώνουν από 930-2000 ευρώ για κάτι το οποίο ούτε οι ίδιοι δεν ξέρουν τι είναι. Την έννοια "τέλη κυκλοφορίας" οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού ήδη την πληρώνουν με την εξωφρενική τιμή των καυσίμων. Και ας μην αναφερθούμε στους ρύπους γιατί κυκλοφορούν και οχήματα με λιγότερα κυβικά υπετροφοδοτούμενα 200+ αλόγων που πληρώνουν τέλη 130 ευρώ. Άλλωστε αν μειωθεί το πλήθος των οχημάτων και δη αυτών με τα μεγαλύτερα κυβικά να δούμε πως θα "αυξηθούν" τα έσοδα της κυβέρνησης από τους έμμεσους φόρους π.χ στα καύσιμα.

Είναι γνωστό στους πάντες ότι όταν οι νόμοι είναι δίκαιοι και στα πλαίσια της λογικής τότε τις περισσότερες φορές αποδίδουν. Όταν όχι, δυστυχώς πρέπει να επανεξετάζονται από όλες τις πλευρές από αυτούς που τους ορίζουν.

12 σχόλια:

  1. Συμφώνω σε γενικά πλαίσια. Διαφωνώ όμως με ένα σημείο της ανάρτησής σας "Η απάντηση είναι....1000 κυβικών". Και αυτό γιατί στο σκεπτικό σας υπάρχει ένα κενό. Από τα 1929 κ.εκ. μέχρι τα 1000 υπάρχουν πολλές κατηγορίες. Με ένα αυτοκίνητο 1800 κεκ μπορείς κάλλιστα να κάνεις ένα εξαιρετικά άνετο ταξίδι. Είμαι κάτοικος ακριτικής περιοχής (Έβρος) και έχω ιδία πείρα με αυτοκίνητο μοντέλο του 1992. Επίσης από το φιλικό μου περιβάλλον γνωρίζω άτομα που κάναν το Ορεστιάδα-Αθήνα με αυτοκίνητο 1600 ακόμα και 1400κ.εκ. με μεγάλη άνεση.Τα πάντα είναι θέμα νοοτροπίας. Δυστυχώς όμως ειδικά την τελευταία δεκαετία οι έλληνες θαμπώθηκαν από τη λάμψη αυτοκινήτων με πάνω από 2000 κ.εκ. έστω κι αν δεν είναι από τα πολυτελείας που λέτε, μόνο που δεν είμαστε γερμανία. Οπότε από αυτήν την άποψη... ας μην τα αγοράζανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν και άλλοι λόγοι πρακτικοί αγαπητέ φίλε που κάποιος αγόρασε ένα αυτοκίνητο κοντά στα 2000 κυβικά που παρεπιπτόντως δεν υπήρχαν αξιόπιστες λύσεις κάτω αυτών για 4x4, που μπορεί να χρειαζόσουν στη δουλειά σου ή για λόγους που είναι πέραν της επίδειξης και αφορούν πρακτικά θέματα. Μην είμαστε τόσο κάθετοι σε όλα και οριζόντιοι όπως οι κυβερνώντες

      Διαγραφή
    2. Όταν κάποιος έκανε τους λογαριασμούς του και έβγαινε έκανε την αγορά. Δηλαδή αυτή η αγορά για ένα λάτρη του αυτοκινήτου και δε μιλώ για υπερβολές, είναι τόσο κατακριτέα που κοστίζει διπλά απότι ένα σπίτι μεγάλου εμβαδού σε φόρο ???? μην τρελαθούμε, μια αναλογικότητα δε βλάπτει. Στη δημοκρατία δεν εκδικούμαστε

      Διαγραφή
  2. Και εγώ συμφωνώ σε αυτό που λέτε για τα αυτοκίνητα 1600-1800 κυβικών. Μέχρι όμως πριν από 3-4 χρόνια τα τέλη κυκλοφορίας είχαν μια αναλογικότητα, ενώ αυτή έχει χαθεί τα τελευταία χρόνια. Δηλαδή κάποιος που αγόρασε για τους λόγους που παραθέτω (και όχι τζάμπα) ένα όχημα υψηλού κυβισμού 2000 κυβικών το 2006 πλήρωσε τέλη 372 ευρώ. Δεν μπορεί λοιπόν αυτός κατ' εξαιρεση να πληρώνει τα 2 τελευταία χρόνια τα διπλά και τώρα τα τριπλά. Στα οχήματα των 1600 κυβικών δηλαδή η αύξηση ήταν αναλογική και από 170 ευρώ έφτασε τα 270 αυτή τη στιγμή. Αν ανέβαινε το κόστος των τελών και στα υψηλού κυβισμού αναλογικά ή με βάση την τιμή του οχήματος δεν θα υπήρχε πρόβλημα.

    Είναι δηλαδή σαν να αγοράζετε σήμερα εσείς ένα όχημα 1200 κυβικών με τέλη 120 ευρώ και αύριο να σας πάνε τα τέλη 360 ευρώ. Λογική σε αυτό δεν υπάρχει όπως αντιλαμβάνεστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν προσπάθησα σε καμιά περίπτωση να δικαιολογήσω τη λογική πίσω από τα τέλη κυκλοφορίας. Άλλωστε πότε αυτό το κράτος πήρε λογικές αποφάσεις υπέρ των πολιτών του. Όμως από την άλλη και οι πολίτες αυτού του κράτους όλο και συχνότερα παύουν να σκέφτονται (ενώ γνωρίζουν πως δουλεύει) και αυτό που προσπάθησα να αναδείξω. Τα αυτοκίνητα 2000 κ.εκ βρίσκονται εδώ και χρόνια στο όριο των εκάστοτε κατηγοριών (είτε είναι τέλη κυκλοφορίας είτε φορολογία κλπ). Ένας Γερμανός λοιπόν σε μια τέτοια περίπτωση θα σκεφτόταν ότι και τα 1800 κ.εκ. αφού κάνουν τη δουλειά τους και είναι σε χαμηλότερη κατηγορία είναι ιδανικά για μένα (ακριβώς όπως και κάποιος που αγοράζει ένα όχημα σχετικά υψηλού κυβισμού από ανάγκ). Ένας Έλληνας από την άλλη θα σκεφτότανε ότι αφού μπορώ να πάρω με 2οο κ.εκ. παραπάνω, τα αγοράζω και ελπίζω ότι δεν θα μεταβληθούν τα όρια. Είναι σαν να αγοράζει κανείς τα windows αυθεντικά δίνοντας 200 και 300€ ενώ μπορεί κάλιστα να κάνει τη δουλειά του με Linux Ubuntu που είναι τζάμπα, και μετά να διαμαρτύρεται που του παρουσιάζουν πρόβλημα (κάτι που είναι γνωστό από την κυκλοφορία τους και έπειτα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπό αυτό το πρίσμα έχεις απόλυτο δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΝΑ ΑΜΑΞΙ 2000κε ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΣ????ΔΗΛΑΔΗ ΠΡΕΠΕΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΜΙΖΕΡΙΑ???ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΙΟΝΙ ΕΝΩ ΕΔΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΡΙΧΝΕΙ ΚΑΝΑ ΜΕΤΡΟ!!ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΒΓΩ ΕΞΩ??ΔΕΝ ΠΑΣ ΝΑ ΓΑ ΜΗ ΘΕΙΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. επειδή των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν....
    http://www.facebook.com/pages/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%A0%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%B9%CE%B4%CF%89%CE%BD-%CE%99%CE%A7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%9C%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%83%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CF%84%CF%8E%CE%BD/131767460235342

    διάβαστε το, βρείτε την αίτηση/διαμαρτυρία/προειδοποίηση και τυπώστε την. Καταθέστε την στην Εφορία σας και αναγκάστε τους να τρέξουν και να σας απαντήσουν.

    Αν δεν λάβετε γραπτή απάντηση μέσα σε 50 ημέρες από την Εφορία σας για τις ενέργειες που πήραν λόγω της αιτήσεώς σας μπορείτε να ζητήσετε χρηματική αποζημίωση από την επιτροπή εφαρμογής του άρθρου 2 του Ν.2690/99.

    Αν το κάνουμε πολλοί κάτι μπορεί να γίνει...

    Χαιρετώ
    Παντελής Γιαμαρέλλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χαιρετίζω την κίνηση Παντελή και θα το διαδώσω όσο περισσότερο μπορώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το να καταθέσεις τις πινακίδες αποτελεί δυστηχώς μια προσωρινή λύση στην περίπτωση που πρόκειτε για κανούριο αυτοκίνητο το οποίο βγένει προσωρινά εκτώς κυκλοφορίας. Το πρόβλημα είναι ότι όταν αποφασίσεις να το ξανακυκλοφορίσεις θα πρέπει να πληρώσεις τα τέλη όλων των ετών που δεν έιχες πληρώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δηλαδή αν αγοράσω ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών μοντέλο 1999 που κάνει 3000 ευρώ αυτήν την στιγμή θα πρέπει να πληρώσω 660 ευρώ τέλη κυκλοφορίας; Για ένα αμάξι που κάνει 3000 ευρώ δεκαετίας και βάλε; Γι αυτό και δεν το αγοράζω φυσικά. Οι άνθρωποι δρούν με σύστημα και γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών δεκαετίας έχει κόστος όσο ένα οκτακοσαράκι μοντέλο του σήμερα. Οι άνθρωποι θέλουν να πουλήσουν μόνο καινούργια αυτοκίνητα γιατί το φθηνότερο έχει δέκα χιλιάδες ευρώ. Είναι καθαρά κερδοσκοπικοί οι λόγοι και έχουν βάλει τους πολιτικάντηδες να κάνουν την δουλειά. Αλλά το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι τι πρέπει να κάνουν απο δώ και πέρα οι έλληνες καταναλωτές. Η συμβουλή μου είναι ότι δεν πρέπει να εμπιστεύονται σε καμία περίπτωση τις υποσχέσεις ενός διεφθαρμένου και πτωχευμένου κράτους. Ας διαγράψουν τελείως τα πολλά κυβικά γιατί οι πολιτικάντηδες και τα αφεντικά τους τα χτύπησαν μία φορά και επομένως είναι σίγουρο ότι θα το ξανακάνουν. Αυτό είναι κανόνας. Κατέστρεψαν χιλιάδες ανθρώπους με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού ανεξαρτήτου ηλικίας. Η συμβουλή μου είναι ότι ασφάλεια απο τους φορομπήχτες υπάρχει μόνο μέχρι τα 1400 κυβικά γιατί απο κεί και πάνω τα πάντα μπορούν να γίνουν. Μπορεί να ανθρωπάκια που κυβερνούν αυτήν την χώρα να σου πούν. Εχεις αυτοκίνητο 1600; θα πληρώσεις. Τα πάντα να περιμένεις απ αυτούς. Τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι μέχρι 1400 και αυτά δεν πρόκειται να τα χτυπήσουν. Υπάρχουν και οι κανονισμοί της ΕΕ που τους εμποδίζουν. Υπάρχουν σήμερα 1400 αρια με 170 ίππους και βάλε. Σε αυτά πρέπει να στραφούν οι καταναλωτές για να έχουν ένα αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς επιδόσεις χωρίς να το πληρώνουν για βαπόρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή