21/6/12

Τα στατιστικά των εκλογών 2012


 Τα λόγια είναι περιττά...

Δείτε την ακτινογραφία του εκλογικού σώματος για τις εκλογές του 2012.

Τα συμπεράσματα είναι πολύ ενδιαφέροντα για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.

Αλλά καλό θα ήταν ο καθένας να βγάλει τα δικά του χωρίς κανένα περαιτέρω σχολιασμό.



Αν δεν μπορείτε να δείτε την εικόνα μεγενθυμένη επισκεφθείτε την παρακάτω διεύθυνση:


http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63656276

28/5/12

Ο ματωμένος γάμος της Ευρωζώνης


Καλά εμείς. Έστω ότι είμαστε φοροφυγάδες, διεφθαρμένοι, τεμπέληδες, ελλειμματικοί από την κούνια, Ελληνάρες που απαιτούμε να ζούμε από τον ιδρώτα των λαών που παράγουν. Οι Ισπανοί όμως; Εκείνοι τι φταίνε;

- Η Ισπανία δεν είχε πλεονασματικό προϋπολογισμό λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση;

- Η Ισπανία δεν είχε χρέος κατά πολύ χαμηλότερο της Γερμανίας λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση;

- Η Ισπανία δεν ήταν εκείνη που πέτυχε να κάνει τους μόνους πλεονασματικούς Ολυμπιακούς Αγώνες της Ιστορίας, αφήνοντας πίσω τους μια Μπαρτσελόνα χάρμα ιδέσθαι;

- Η Ισπανία δεν ήταν εκείνη που, με παράδειγμα τη Ζάρα, απέδειξε ότι η Ευρώπη μπορεί να παράγει προϊόντα υφαντουργίας χωρίς να χρειάζεται να μεταφέρει τις θέσεις εργασίας στην Άπω Ανατολή;

- Η Ισπανία δεν προσέφερε στη Volkswagen τα πιο επικερδή εργοστάσιά της στην Ευρώπη (εκείνα της Seat);

Κι όμως, η χώρα αυτή βρίσκεται σήμερα στην ίδια μαύρη τρύπα με εμάς
. Πώς είναι κάτι τέτοιο δυνατόν, αν η κρίση οφείλεται σε κακοδαιμονίες που, δίχως αμφιβολία, χαρακτηρίζουν την Ελλάδα αλλά σε καμία των περιπτώσεων την Ισπανία;

Για μια στιγμή ας ξεχάσουμε τα δικά μας και ας αναλογιστούμε το δράμα που εκτυλίσσεται στην Ισπανία (όχι μόνο από αλληλεγγύη προς τον συμπαθή λαό της δυτικής Μεσογείου, αλλά γιατί έτσι θα καταλάβουμε καλύτερα τι μας συμβαίνει κι εμάς τώρα, αυτή τη στιγμή):

Από πέρσι το καλοκαίρι, οι ζημίες των ανόητων ισπανικών ιδιωτικών τραπεζών (που προκλήθηκαν από τζόγο στην αγορά ακινήτων) έχουν μεταφερθεί στους ώμους του ισπανικού δημοσίου, με αποτέλεσμα την ουσιαστική εκπαραθύρωση του τελευταίου από τις «αγορές».

Για να μην αναγκαστεί η EE να παραδεχθεί ότι η Ισπανία είναι η τέταρτη χώρα που «καταπίπτει», αποφασίστηκε η εξής παρανοϊκή «λύση»:

1: Η ΕΚΤ θα δέχεται ό,τι παλιόχαρτο της φέρνουν οι ισπανικές τράπεζες ως «εχέγγυο» και έτσι θα τις δανείσει πάνω από 300 δις με επιτόκιο 1%.

2: Επειδή αυτά τα χρήματα αποτελούν δανεικά, και με τα δανεικά δεν αποφεύγεται μια πτώχευση (παρά μόνο αναβάλλεται), το ισπανικό κράτος θα δανειστεί κι άλλα χρήματα (από το EFSF) με επιτόκιο περί το 4% για να τα χαρίσει στις τράπεζες (στο πλαίσιο της επανακεφαλαιοποίησης) - χωρίς βέβαια να λάβει κοινές μετοχές (κάτι που αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των κανόνων του... καπιταλισμού).

3: Λόγω όμως του 2, το ισπανικό κράτος σπρώχνεται βαθύτερα στην πτώχευση. Για να μην βουλιάξει άμεσα, σκέφτηκαν το εξής σοφό: Οι τράπεζες, την ίδια ώρα που θα παίρνουν δανεικά (κι αγύριστα) από το ισπανικό κράτος, θα του δανείζουν με επιτόκια 6% μέρος των δανεικών που παίρνουν από την ΕΚΤ με επιτόκιο 1%.

Κατανοείτε τι σημαίνουν τα παραπάνω;

Οι πτωχευμένες τράπεζες πρώτα μετέφεραν τις ζημίες τους στο ισπανικό κράτος, οδηγώντας το στην πτώχευση, κατόπιν εξασφάλισαν τόνους δανείων από την ΕΚΤ (με επιτόκιο 1%), μετά δάνεισαν ένα μέρος αυτών των χρημάτων στο... ισπανικό δημόσιο (με επιτόκιο 6%) και, παράλληλα, δανείζονται από το ισπανικό δημόσιο κι άλλα χρήμα τα οποία ο Ισπανός φορολογούμενος δανείζεται από το EFSF.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο απαράβατος όρος για να επιτραπεί στην Ισπανία αυτή η «λύση» είναι η επιβολή λιτότητας, που θα συρρικνώσει κι άλλο το εθνικό εισόδημα, από το οποίο το κράτος θα πρέπει να αντλήσει τους φόρους που απαιτούνται για την αποπληρωμή όλων αυτών των δανείων που έχει φορτωθεί ο ισπανικός λαός εκ μέρους των τραπεζιτών.

Όταν, λοιπόν, ευρωπαίοι συνάδελφοι, δημοσιογράφοι και πολιτικοί, δακτυλοδείχνουν την Ελλάδα επειδή τόλμησε να πει όχι στο ευρωπαϊκό «σχέδιο» καταπολέμησης της κρίσης, τους απαντώ χωρίς περιστροφές: Θα παραδεχθώ ό,τι θέλετε, αλλά μόνο όταν μου εξηγήσετε, στη βάση του Ορθού Λόγου, «τι στο διάβολο κάνετε στην Ισπανία;» .

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό HOT DOC

22/5/12

«Δάνεια» για... 99 χρόνια για να σωθούν τα ακίνητα


Είναι μία από τις λύσεις που εξετάζουν οι τράπεζες για να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι δόσεις στα στεγαστικά δάνεια, ώστε οι δανειολήπτες που βρίσκονται στο «κόκκινο» να καταφέρουν να εξυπηρετούν τα δάνειά τους.

«Δάνεια» για... 99 χρόνια σχεδιάζουν οι τράπεζες ώστε τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά να μπορέσουν να κρατήσουν τα σπίτια τους.

Αυτή είναι μία από τις λύσεις που εξετάζουν οι τράπεζες για να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι δόσεις στα στεγαστικά δάνεια, αφού στόχος τους είναι οι δανειολήπτες που σήμερα βρίσκονται στο «κόκκινο» να καταφέρουν και πάλι να εξυπηρετούν τα δάνειά τους.

Και μελετούν αντίστοιχα μοντέλα τα οποία εφαρμόζονται στην Ισπανία και την Αγγλία.

Για παράδειγμα, στο αγγλικό μοντέλο ο δανειολήπτης δεν αγοράζει το ακίνητο αλλά τη χρήση του για 99 χρόνια. Αγοράζοντας τη «χρήση» σε περίοδο που οι τιμές είναι χαμηλά, ο δανειολήπτης μπορεί να κερδίσει, μεταβιβάζοντας τη χρήση του ακινήτου όταν οι τιμές ανέβουν.

Το μοντέλο «χωλαίνει» σε ό,τι αφορά την Ελλάδα σε επίπεδο νομοθεσίας, αλλά και επειδή δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές υποστήριξης (ηλεκτρονικές πλατφόρμες κτηματολογίου-υποθηκοφυλακείων).

Η άλλη λύση που επεξεργάζονται βασίζεται σε μοντέλο της Ισπανίας, που αντιμετώπισε μεγάλο πρόβλημα από τη φούσκα στην κτηματαγορά. Στην περίπτωση αυτή υιοθετείται η λογική του leasing. Το δάνειο, δηλαδή, μετατρέπεται απευθείας σε μακροχρόνια μίσθωση.

Χωρίς υποθήκη
Το ακίνητο περνάει στην κατοχή της τράπεζας και ο πελάτης δεν βαρύνεται πλέον με την υποθήκη του στεγαστικού. Ομως, η τράπεζα παραχωρεί το ακίνητο στον δανειολήπτη-ιδιοκτήτη, με μακροχρόνια μίσθωση, όπως ισχύει στις συμβάσεις leasing. Και μπορεί να μείνει στο «σπίτι» του για 25 ή 30 χρόνια πληρώνοντας τίμημα αντίστοιχο ή κατώτερο του ενοικίου.

Με τον τρόπο αυτόν μειώνεται το ποσό που πληρώνει ως δόση ο δανειολήπτης -έχει το πλεονέκτημα της φοροαπαλλαγής-, ενώ μπορεί να αποκτήσει το ακίνητο στη λήξη της σύμβασης, υπό την προϋπόθεση ότι κατά τη διάρκεια της σύμβασης ή στη λήξη της, θα καταβάλει στην τράπεζα επιπλέον ποσό, που αντιστοιχεί στην αξία του σπιτιού.

Για να μπορέσει να εφαρμοστεί το συγκεκριμένο μοντέλο θα πρέπει να αρθούν εμπόδια που έχουν να κάνουν με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

Ενα άλλο σχέδιο που έχουν στο συρτάρι τους οι τράπεζες, θα «παγώνει» την πληρωμή κεφαλαίου για χρονικό διάστημα έως 5 χρόνια, με πληρωμή μόνο τόκων. Ετσι, για παράδειγμα ένας δανειολήπτης που έχει πάρει στεγαστικό ύψους 200.000 ευρώ, με επιτόκιο 4% και διάρκεια αποπληρωμής 25 χρόνια, πληρώνει σήμερα δόση 1.060 ευρώ τον μήνα.

Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση η δόση μπορεί να πέσει και κάτω από 600 ευρώ τον μήνα, δίνοντας την απαραίτητη ανάσα στον δανειολήπτη να εξυπηρετεί το δάνειό του.

Φόβος
Συσσώρευση ακινήτων

Οι τράπεζες ετοιμάζουν τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις, διότι αφενός φοβούνται ότι αν επιτραπούν οι πλειστηριασμοί, θα βρεθούν με πλήθος ακινήτων στα χαρτοφυλάκιά τους, τα οποία δεν θα μπορούν να διαθέσουν. Αφετέρου, το τελευταίο διάστημα καλούνται να διαχειριστούν την εκτίναξη των επισφαλειών, που αποτελούν και τη μεγάλη απειλή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι καθυστερήσεις διαμορφώθηκαν στο 15,9% το 2011 και αναμένεται να ξεπεράσουν το 20% εντός του τρέχοντος έτους. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 30 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, στόχος τους είναι να μην κατακρημνιστούν οι τιμές των ακινήτων, κάτι που μπορεί να συμβεί στην περίπτωση μαζικών κατασχέσεων και πλειστηριασμών.

Πηγή: Ημερησία

21/5/12

Η λύση για την κρίση

 Τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν έτσι:
 
1. Δανείζουμε εμείς (οι Έλληνες) την Ελλάδα άμεσα. Έχουμε αρκετές καταθέσεις
για να καλύψουμε αρκετούς μήνες. Ταυτόχρονα, δίδοντας εξωφρενικά προνόμια
στους Κινέζους (λιμάνι και ζώνη ελευθέρου εμπορίου για ίδρυση μονάδων
συναρμολόγησης και "εξευρωπαϊσμού" των προϊόντων τους) τους πουλάμε 40 με 50
δις ευρώ ομολόγα. Ένα μεγάλο μέρος των Ευρώ που μαζεύει η Κυβέρνηση από τα
παραπάνω το μετατρέπει σε δολλάρια (δείτε το γιατί στο 4)
 
2. Καλούμε το ΔΝΤ για τα υπόλοιπα. Θα πληρώσουμε κατιτίς παραπάνω αλλά θα
απολαύσουμε τα μούτρα των "Εταίρων" όταν καταλάβουν ότι η Ευρωπαϊκή τους
Ένωση είναι ένα μάτσο κουρελόχαρτα. Θα απολαύσουμε επίσης μιά άνευ
προηγουμένου ξεφτίλα της Κομισιόν και των καρεκλοκενταύρων της.
 
3. Αναθεωρούμε τις παραγγελίες οπλικών συστημάτων από τους φίλους Ευρωπαίους
 
4. Καλούμε την Κομισιόν να δει το θέμα εξόδου μιάς χώρας από τη Ζώνη του
Ευρώ, μια και αυτό δεν προβλέπεται πουθενά. Με το που θα κυκλοφορήσει η
είδηση το Ευρώ θα χάσει το 30% της αξίας του ως προς το δολλάριο. Στο σημείο
αυτό η Ελληνική Κυβέρνηση πουλάει τα δολλάρια και αγοράζει Ευρώ. Το κέρδος
είναι 25% (με τις προμήθειες) και οι Γερμαναράδες το φυσάνε και δεν
κρυώνουν.
 
5. Εν τω μεταξύ σοβαρευόμαστε και δουλεύουμε και πληρώνουμε φόρους
 
6. Συνάπτουμε συνθήκη με την Τουρκία σύμφωνα με την οποία δίνουμε Ελληνική
(άρα και Ευρωπαϊκή) υπηκοότητα σε όποιον Τούρκο πολίτη έχει συγγένεια μέχρι
β' βαθμού με Τουρκους που εκτοπίστηκαν κατά την ανταλλαγή πληθυσμών. Όλοι
αυτοί την επόμενη μέρα παίρνουν το αεροπλάνο για τη Γερμανία... Ταυτόχρονα
θεσπίζουμε ακόμα πιό εύκολα κριτήρια ελληνοποίησης (με παράβολο 3.000 Ευρώ)
των παράνομων προσφύγων. Και αυτοί παίρνουν την επόμενη μέρα το τραίνο για
τη Γερμανία και Γαλλία. Με τρόμο βλέπουν οι Εταίροι εισροή 15.000
μουσουλμάνων την εβδομάδα με Ελληνικά διαβατήρια.
 
7. Η Κομισιόν απελπισμένη καλεί τους Εταίρους να αναθεωρήσουν τη στάση τους
για την Ελλάδα, όλοι όμως βλέπουν ότι είναι αργά.
 
8. Η Ελλάδα αιτείται αποχώρησής της από το Ευρώ. Ακολουθούν και η Ιταλία και
Ισπανία που υποφέρουν χρόνια από το σκληρό Ευρώ και την κηδεμονία των
Γερμανών. Το Ευρώ καταρρέει. Η Κομισιόν παραιτείται σύσσωμη. Οι Άγγλοι
κατηγορούν Γερμανία και Γαλλία ότι τα έκαναν μούσκεμα και ζητούν επειγόντως
αναθεώρηση των Συνθηκών.
 
9. Έχουμε φτάσει στον Δεκέμβριο του 2012. Οι Γερμανοί κατάλαβαν ότι το να τα
βάλουν μαζί μας ήταν λάθος. Μερικές μέρες αργότερα φτάνει το τέλος του
κόσμου. Όχι για όλους όμως. Οι Έλληνες (και τα 15 εκατομμύρια σε όλο τον
κόσμο) έχουν μεταφερθεί με τα διαστημόπλοια των Ελ στον Άλφα του Κενταύρου.
Μαζί τους σώθηκαν και μερικές ξέμπαρκες Γερμανίδες που είχαν παντρευτεί κάτι
γκαρσόνια από την Μύκονο...
 
Φυσικά και κάνω πλάκα. Δεν είναι δυνατόν να γίνει το 5!

9/5/12

Μέλι και κανέλα

Cinnamon and Honey
Το μέλι είναι το μόνο τρόφιμο στον πλανήτη που δεν θα χαλάσει ή θα
σαπίσει ποτέ. Μόνο θα ζαχαρώσει. Το μέλι στη πραγματικότητα θα είναι
πάντα το μέλι. Ωστόσο, όταν το αφήσετε σε ένα ψυχρό, σκοτεινό μέρος
για πολύ καιρό θα γίνει στερεό. Όταν συμβεί αυτό θα χαλαρώσει το
καπάκι, βράζουμε λίγο νερό, και καθίζουμε το δοχείο με το μέλι στο
ζεστό νερό, σβήστε τη φωτιά και αφήστε το να υγροποιηθεί. Στη συνέχεια
είναι τόσο καλό όσο ήταν και στην αρχή. Ποτέ να μην βράσει το μέλι ή
να το βάζουμε σε φούρνο μικροκυμάτων. Αν
 γίνει αυτό θα σκοτωθούν τα ένζυμά του.


Cinnamon and Honey

Στοίχημα ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες δεν θα ήθελαν αυτές οι
πληροφορίες να κάνουν τον γύρο του κόσμου.  Τα πραγματικά περιστατικά
σχετικά με μέλι και κανέλα: έχει διαπιστωθεί ότι ένα μίγμα του μελιού
και κανέλας θεραπεύει τις περισσότερες ασθένειες. Το μέλι παράγεται
στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Οι επιστήμονες σήμερα δέχονται
επίσης, το μέλι ως «RamBan» (πολύ αποτελεσματικό) φάρμακο για όλα τα
είδη ασθενειών. Το μέλι μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς παρενέργειες σε
κάθε είδους ασθένειες.
Η σημερινή επιστήμη λέει ότι ακόμα κι αν το μέλι είναι γλυκό, εάν
ληφθεί  στη σωστή δοσολογία ως φάρμακο, αυτό δεν βλάπτει τους
διαβητικούς ασθενείς. Το World News, ένα περιοδικό στον Καναδά, στην
έκδοσή του με ημερομηνία 17 Ιανουαρίου 1995 έχει δώσει τον ακόλουθο
κατάλογο των ασθενειών που μπορεί να θεραπευτεί με μέλι και κανέλα,
όπως έχει ερευνηθεί από δυτικούς επιστήμονες:


HEART DISEASES: καρδιακά νοσήματα

Κάντε μια πάστα από μέλι και κανέλα σε σκόνη, αλύψτε στο ψωμί και να
το φάτε τακτικά για πρόγευμα. Μειώνει τη χοληστερόλη στις αρτηρίες και
σώζει τον ασθενή από καρδιακή προσβολή. Επίσης, όσοι είχαν ήδη μια
καρδιακή προσβολή, αν κάνουν αυτή τη διαδικασία καθημερινά,
διατηρείται μίλια μακριά από την επόμενη καρδιακή προσβολή. Η τακτική
χρήση της παραπάνω διαδικασίας ανακουφίζει από την απώλεια της
αναπνοής και ενισχύει την καρδιά να κτυπά. Στην Αμερική και τον
Καναδά,διάφορες ιδιωτικές
 κλινικές έχουν θεραπεύσει επιτυχώς ασθενείς και έχουν διαπιστώσει ότι
μεγαλώνοντας, οι αρτηρίες και οι φλέβες χάνουν την ευελιξία τους και
φράζουν. Μέλι και κανέλα αναζωογονούν τις αρτηρίες και τις φλέβες.


ARTHRITIS: αρθρίτιδα

Αρθρίτιδα. Οι ασθενείς μπορούν να λαμβάνουν καθημερινά, πρωί και
βράδυ, ένα φλιτζάνι ζεστό νερό με δύο κουταλιές μέλι και ένα μικρό
κουταλάκι του γλυκού κανέλα σε σκόνη. Εάν λαμβάνεται τακτικά, ακόμη
και χρόνια αρθρίτιδα μπορεί να θεραπευτεί. Σε μια πρόσφατη έρευνα που
διεξήχθει στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, διαπιστώθηκε ότι όταν οι
γιατροί έκαναν τη θεραπεία στους ασθενείς με ένα μίγμα μιας κουταλιάς
της σούπας μέλι και μισό κουταλάκι του γλυκού κανέλα σε σκόνη πριν από
το πρωινό, διαπίστωσαν ότι μέσα σε
 μια εβδομάδα, από τα 200 άτομα που είχαν υποστεί επεξεργασία, σχεδόν
73 ασθενείς είχαν εντελώς απαλλαγεί από τον πόνο, και μέσα σε ένα μήνα
ως επί το πλείστον όλοι οι ασθενείς που δεν μπορούσαν να περπατήσουν ή
να μετακινηθούν εξαιτίας της αρθρίτιδας, περπάτησαν απαλαγμένοι απο
τον πόνο.


BLADDER INFECTIONS: ουρολοιμώξεις

Πάρτε δύο κουταλιές της σούπας κανέλα σε σκόνη και ένα κουταλάκι του
γλυκού μέλι σε ένα ποτήρι χλιαρό νερό και πιείτε το. Καταστρέφει τα
μικρόβια στην κύστη.


CHOLESTEROL: χοληστερίνη

Δύο κουταλιές της σούπας μέλι και τρία κουταλάκια του γλυκού σκόνη
κανέλας αναμιγνύεται σε 450mlνερό, δίνοντάς το σε έναν ασθενή με
χοληστερίνη, βρέθηκε ότι μειώνει το επίπεδο της χοληστερόλης στο αίμα
κατά 10% μέσα σε δύο ώρες.
Όπως αναφέρθηκε για τους αρθριτικούς ασθενείς, εάν ληφθεί τρεις φορές
την ημέρα, κάθε χρόνια χοληστερόλη θεραπεύεται. Σύμφωνα με πληροφορίες
που αναφέρθηκαν στην εν λόγω εφημερίδα, αγνό μέλι που λαμβάνεται με
τροφή ανακουφίζει καθημερινά τη χοληστερόλη.


COLDS: κρύωμα

Εκείνοι που πάσχουν από συχνά ή σοβαρά κρυολογήματα πρέπει να
λαμβάνουν μία κουταλιά της σούπας χλιαρό μέλι με 1 / 4 κουταλάκι
κανέλα σε σκόνη την ημέρα για τρεις ημέρες. Αυτή η διαδικασία θα
θεραπεύσει και τον πιο χρόνιο βήχα, το κρυολόγημα, καθώς και την
ιγμορείτιδα.


UPSET STOMACH: στομαχόπονος

Μέλι που λαμβάνονται με σκόνη κανέλας θεραπεύει το πόνο στο στομάχι,
αλλά καικαθαρίζει τα έλκη του στομάχου από τη ρίζα τους.

GAS: αέρια

Σύμφωνα με τις μελέτες που έγιναν στην Ινδία και την Ιαπωνία,
αποκαλύπτεται ότι αν το μέλι λαμβάνεται με λίγη κανέλα σε σκόνη, το
στομάχι απαλλάσσεται από αέρια.


IMMUNE SYSTEM: ανοσοποιητικό σύστημα

Καθημερινή χρήση κανέλας σε σκόνη ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
και προστατεύει τον οργανισμό από βακτήρια και ιούς. Οι επιστήμονες
έχουν διαπιστώσει ότι το μέλι έχει διάφορες βιταμίνες και σίδηρο σε
μεγάλες ποσότητες. Η συνεχής χρήση του μελιού ενισχύει τα λευκά
αιμοσφαίρια του αίματος για την καταπολέμηση των βακτηριακών andviral
ασθενειών.

INDIGESTION: δυσπεψία

Κανέλα σε σκόνη ανακατεμένη σε δύο κουταλιές της σούπας μέλι που
λαμβάνεται πριν από το φαγητό ανακουφίζει από οξύτητα και χωνεύει
ακόμη τα βαρύτερα φαγητά.

 

LONGEVITY: μακροβιότητα
Τσάι  με μέλι και κανέλα σε σκόνη, όταν λαμβάνεται τακτικά,
συλλαμβάνει τη φθορά των γηρατειών. Πάρτε τέσσερις κουταλιές μέλι, ένα
κουταλάκι κανέλα σε σκόνη,και τρία φλιτζάνια νερό και τα βράζουμε
όπως το τσάι. Πίνετε 1 / 4 φλιτζανιού, τρεις έως τέσσερις φορές την
ημέρα. Κρατά το δέρμα φρέσκο και απαλό και εμποδίζει τα γηρατειά. Η
ζωή εκτείνεται ακόμη και άνω των 100 ετών.


PIMPLES: ακμή

Τρεις κουταλιές της σούπας μέλι και ένα κουταλάκι του γλυκού κανέλα σε
σκόνη πάστα. Εφαρμόστε αυτήν την πάστα για τα σπυράκια πριν από τον
ύπνο και να πλένουν το επόμενο πρωί με χλιαρό νερό. Εάν γίνεται
καθημερινά για δύο εβδομάδες, αφαιρεί τα σπυράκια από τη ρίζα.


SKIN INFECTIONS: δερματοπάθειες

Εφαρμόστε μέλι και κανέλα σε σκόνη σε ίσα μέρη στις περιοχές που
χρήζουν θεραπείας. Έκζεμα, λειχίνες και σε όλους τους τύπους των
λοιμώξεων του δέρματος.


WEIGHT LOSS: αδυνάτισμα

Καθημερινά το πρωί, μισή ώρα πριν από το πρωινό με άδειο στομάχι, και
το βράδυ πριν τον ύπνο, να πιείτε μέλι και κανέλα σε σκόνη βρασμένα σε
ένα φλιτζάνι νερό.Εάν λαμβάνεται τακτικά, μειώνει το βάρος ακόμη και
στο πιο παχύσαρκο άτομο.Επίσης, πίνοντας αυτό το μίγμα τακτικά, δεν
επιτρέπει στο λίπος να συσσωρευτεί στο σώμα, ακόμη και αν κάποιος
ακολουθεί διατροφή πλούσια σε θερμίδες.


CANCER: καρκίνος

Πρόσφατη έρευνα στην Ιαπωνία και την Αυστραλία έδειξε ότι προχωρημένες
μορφές καρκίνου του στομάχου και των οστών έχουν θεραπευτεί επιτυχώς.
Οι ασθενείς που πάσχουν από αυτά τα είδη καρκίνου θα πρέπει να
λαμβάνουν καθημερινά μια κουταλιά της σούπας μέλι με ένα κουταλάκι του
γλυκού κανέλα σε σκόνη για ένα μήνα τρεις φορές την ημέρα.


FATIGUE: κούραση

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η περιεκτικότητα σε σάκχαρα του
μελιού είναι πιο χρήσιμα παρά επιβλαβή στην αντοχή του σώματος.
Ηλικιωμένοι που παίρνουν μέλι και κανέλα σε σκόνη σε ίσα μέρη, έχουν
μεγαλήτερη εγρήγορση και ευελιξία. Ο Δρ Milton, ο οποίος έχει κάνει
την έρευνα, λέει ότι η μισή κουταλιά της σούπας μέλι που λαμβάνεται σε
ένα ποτήρι νερό και πασπαλισμένα με λίγη κανέλα σε σκόνη, που
λαμβάνονται καθημερινά μετά το βούρτσισμα των δοντιών και το απόγευμα,
περίπου στις 15:00 μ.μ.όταν η ζωτικότητα του
 σώματος αρχίζει να μειώνεται, αυξάνει τη ζωτικότητα του σώματος μέσα
σε μια εβδομάδα.


BAD BREATH: δυσάρεστη αναπνοή

Οι άνθρωποι της Νότιας Αμερικής, το πρώτο πράγμα που κάνουν το πρωί,
είναι γαργάρες με ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι και κανέλα σε σκόνη
αναμεμιγμένα με ζεστό νερό. Έτσι διατηρούν την αναπνοή τους φρέσκια
όλη την ημέρα.

26/4/12

Το κλεμμένο ποδήλατο

Μια αληθινή ιστορία από έναν ποδηλάτη που είχε την ατυχία να του κλέψουν το ποδήλατο. Η αφήγηση του οδοιπορικού του, έτσι ώστε να βρει το χαμένο του ποδήλατο, δείχνει τη σαθρή κατάσταση που επικρατεί στην κοινωνία μας. Το κείμενο βρίσκεται στο forum του podilates.gr και ελπίζω να αφυπνίσει αν μη τη άλλο τους επίδοξους αγοραστές ενός κλεμμένου ποδηλάτου.

Λοιπόν παίδες, άρρενες και θήλεις!
Μετά από τεσσερις μέρες οδοιπορικού στην Αθήνα όπου τα μάτια μου είδαν και τα αυτιά μου άκουσαν τα μύρια όσα, έχω να σας πω τα εξής:

1ον: Βρήκα το ποδήλατό μου!!! Ζήτω!!
Ναι, Βρήκα το ποδήλατό μου!! Ζήτω!!
όπως σας το λέω, Βρήκα το ποδήλατό μου!! Ζήτω!!

Και δεύτερον, αφού καταλαγίασει η χαρα... Ας δουμε και τις πολύ σοβαρές πλευρές της εμπειρίας μου.

Είναι πράγματι απίθανο αυτό που συνέβη; ανέφικτο και ακατόρθωτο ή μήπως όχι και τόσο;
Τί εννοώ:

Το κύκλωμα με τα κλεμμένα ποδήλατα είναι τεράστιο. Πρόκειται για πολύ καλή και ιδιαίτερα κερδοφόρα επιχείρηση, από την οποία κερδίζουν ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ, εκτός από αυτούς που "χάνουν" το ποδήλατό τους.

Στην Αθήνα, για όσους δεν το ξέρουν, πωλούνται τα πάντα κλεψιμέικα σε πολύ καλες τιμές! Από μπικουτί μέχρι brompton, από μαύρες μέχρι μαύρο, και από κινητά μέχρι αυτοκίνητα, ό,τι επιθυμεί η καρδιά σας!

Τα ποδήλατα όμως, είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα, γιατί τα αγοράζεις φτηνα και τα πουλάς ακριβά. Η αγορά ποδηλάτου αναπτύσσεται, άρα τα υποψήφια θύματα είναι πολλά, και οι υποψήφιοι αγοραστες ακόμα περισσότεροι. Τα ποδήλατα δεν είναι μηχανάκια δεν έχουν αριθμό όυτε άδειες κυκλοφορίας, όποιος θέλει καβαλάει ένα και φέυγει!

Και αυτό ακριβώς κάνει...
Κάθισα πολλές ώρες είναι η αλήθεια μέσα σε συνωστισμένα παζάρια, έψαξα σε δρόμους και σοκάκια που οι πολλοί δεν θα τολμούσαν να μπουν, από τον Αγιο Παντελεήμονα μέχρι την Ερμού. Πολλές φορές απλώς κοιτούσα, παρατηρώντας τις κινήσεις των ανθρώπων, για να κατακλάβω πώς λειτουργεί το πράγμα. Ποιοί πουλάνε, από πού τα φέρνουν, πού τα πάνε για πούλημα, ποιοί τα αγοράζουν και τί ρόλο παίζει η αστνομία και η δημοτική αστυνομία σε όλο αυτό το πανηγύρι.
Οταν έβλεπα κάποιον να πουλάει κάτι "μεταχειρισμένο" ρωτούσα, αν ξέρει πού πουλάνε ποδήλατα.
Στα 15 "δεν ξέρω" κάποιος σου λέει "προς τα εκεί"...

Και έτσι σιγά σιγά ξετυλίγεις το κουβάρι.
Λοιπόν μάγκες... τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Και το θέμα των κλοπών δεν έχει να κάνει σε καμία περίπτωση μόνο με το πόσο έχει ο κάθε ένας από μας το νού του.
Κατ΄ αρχήν για να μην επαναπάυεστε, έχουν αρχίσει όντως και κυκλοφορούν φορητοί ηλεκτρικοί κόφτες, τους είδα με τα μάτια μου, και είναι πολύ φυσικό
καθώς όπως είπαμε η μπίζνα πληρώνει πολύ μα πολύ καλά.

Μέχρι στιγμής το σύστημα (εδώ και χρόνια) κάποιοι από μας τα ξέρουν αυτά καλά, λειτουργεί ώς εξής:

Το μεγαλύτερο μέρος των ποδηλάτων κλέβουν τα δύσμοιρα πρεζάκια, τα οποία σε χρόνο dt τα πουλάνε για μια δόση στα στεκια των μεταναστών που κάνουν αυτή τη δουλειά πολύ οργανωμένα.
Οι μετανάστες τώρα.

Νοικιάζουν μεγάλα κτήρια στις γνωστές υποβαθμισμένες περιοχές και μαζέυουν μέσα ό,τι είναι προς πώληση. Εγώ με τα μάτια μου είδα δύο τέτοια κτήρια -αποθήκες, καταλαβα όμως οτι υπάρχουν πολύ περισσότερα.

Εδώ αναρωτιέμαι: Αν εγώ με δυο μέρες έρευνας βρήκα δυο τέτοια κτήρια οι αστυνομικοί που κάνουν (έστω θεωρητικά) αυτή τη δουλειά κάθε μέρα άραγε δεν γνωρίζουν πού είναι αυτά τα κτήρια (και τα υπόλοιπα);

Και αφού γνωρίζουν γιατί δεν κάνουν ουσιατικά τίποτα;
Εκτός και ...αν δεν γνωρίζουν. (χα χα χα)

Προς επίρρωση των όσων αναρωτιούνται-και ευλόγως-τί κάνει η αστυνομία (και ο δήμος) έχω να καταθέσω τα εξης περιστατικά:

Οταν 20 λεπτα μετά την κλοπή πήγα στην κλούβα στην Μενάνδρου (εκεί που γινόταν παλιά αλισβερίσι) και ρώτησα ένα όργανο αν είχε δει το ποδήλατό μου (δίνοντας περιγραφή) το πρώτο πράγμα που με ρώτησε ήταν "πόσο κάνει καινούριο". Δηλαδή, -εκτός κι αν γνωρίζει οτι τα ακριβά τα πουλάνε εδώ και τα φτηνά εκεικαι θέλει να με κατευθύνει σωστά (αχαχαχα) - ΤΙ ΝΟΗΜΑ έχει αυτή η ερώτηση;

Την άλλη μέρα στην Ερμού εκεί που γίνεται το παζάρι ρώτησα τους βολτάροντες δημοτικούς αστυνόμους αν ξέρουν που πουλάνε τα κλεμμένα ποδήλατα. Ένας με ρώτησε "Γιατί, θες να αγοράσεις κλεμμένο;". " Όχι", του απάντησα, "θέλω να κάνω τη δουλειά σου μπας και τα λεφτά που σε πληρώνει ο κόσμος πιάσουν τόπο". "Α, σου έκλεψαν το ποδήλατο; Προς τα κάτω τα πουλάνε" μου απαντησε με ένα αόριστο νεύμα και συνέχισε την κυριακάτικη βολτούλα του.
Αυτή είναι η βούληση της αρχής και του δήμου να ασχοληθεί με το ζήτημα.

Όντως στο παζάρι πουλουσαν πολλά ποδήλατα. Μιλάμε καμια 15αριά ποδήλατα στημένα στη σειρά. σαν σε βιτρίνα ποδηλατάδικου. Αν πλησίαζες, και έκανες τις κατάλληλες συνεννοήσεις ερχόντουσαν και καλύτερα ποδήλατα.

Αυτό είναι συνήθης πρακτική γιατί πολλοί το έκαναν αυτό, μάλιστα όχι ασχετοι με το ποδήλατο, αλλά πολύ πολύ σχετικοί -ποδηλατόφατσες- που από ό,τι κατάλαβα αυτοί αγοράζουν π.χ. ένα cannondale κουρσί για 100-200 ευρώ και το πουλάνε μετά κομμάτι -κομμάτι. Βγάζοντας πολλά περισσότερα. Καλή μπίζνα έτσι;

Σε αυτό το στημένο τσιμπούσι όταν οι δημοτικοί αστυνομικοί έκαναν περατζάδες, με το περιπολικό, οι "συνδαιτημόνες" πήγαιναν λίγο πιο 'κει (μιλάμε για 50-100 μέτρα!!!) και μόλις περνουσε από μπροστά το αυτοκίνητο του δήμου ξαναστηνόταν το φαγοπότι.
Το εμπόριο κλεμμένων ποδηλάτων ΘΑΛΛΕΙ στην πόλη μας.

Με αυτά τα δεδομένα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ η στάση των οργανωμένων ποδηλατών στο θέμα των κλεμμένων να είναι απλὠς το "μην αγοράζετε τα κλεμμένα". Είναι κυνικά και τραγικά εθελοτυφλία!

Όσο για τις αποθήκες του δήμου με τα κλεμμένα: Σε σχέση με τη διακίνηση που γίνεται καθημερινά και τις αποθήκες κλεμμένων που υπάρχουν, τα ποδήλατα που μου έδειξαν από το δήμο όταν πήγα να αναζητήσω το δικό μου, είναι ειλικρινά σταγὀνα στον ωκεανό!

Και μια απορία μπάι δε γουέι: έχετε δει πολλά ποδήλατα στις αποθήκες του δήμου αξίας πάνω των οκτακοσίων ευρώ;

Αν θέλετε να βρείτε το ποδήλατό σας μην ψάχνετε στις αποθήκες του δήμου. Ψάξτε στις αποθήκες των μεταναστών.

Και εδώ για να μην μπούμε σε ευτράπελες και εκτός θέματος αψιμαχίες για ρατσιστές φασίστες και διεθνιστές αναρχοαυτόνομους: Ο παράνομος μετανάστης (εισ)έρχεται λαθραία στην Ελλάδα για να κάνει παντώς είδους παράνομη εργασία αναζητώντας έστω και απονεννοημένα μια καλύτερη ζωή, έχοντας πέσει θύμα εκμετάλλευσης πολλών μεσαζόντων. Ο ντόπιος με τη σειρά του τον εκμεταλλέυεται και τον χρηματοδοτεί και τον έχει στη δούλεψή του για να του κάνει όλες τις βρώμικες δουλειές. Εγώ, όσο κι αν έψαξα δεν είδα κανένα μετανάστη να αγοράζει τα κλεμμένα για προσωπική του χρήση. Είδα απλούς ΈΛληνες πολίτες να αγοράζουν. Οι "άλλοι" απλώς παρέχουν μια υπηρεσία μεσάζοντα, καλοπληρωμένη από τον ιδιώτη και υποστηριζόμενη από το κράτος (που χρόνια δεν έχει χέρια και κάνει τα στραβά μάτια).

Για την ιστορία, το ποδήλατό μου το βρήκα γιατί το ζήτησα από τους "εμπόρους"-μετανάστες δείχνοντας τη φωτογραφία του. Στο τέλος και μετά από μια αναζήτηση ...θησαυρού όπου ο ένας με έστελνε στον άλλο και με ένα σύστημα διασφάλισής τους για να μην τους πάω την αστυνομία, κάποιος ήρθε με μια φωτογραφία του ποδηλάτου μου στο κινητό του.

Ειλικρινά κάτω από άλλες συνθήκες θα φώναζα την αστυνομία, θα έκανα μήνυση, θα έκανα δήλωση κλοπής κλπ. Επειδή όμως έχω μακρά πείρα, και είναι το δεύτερο κλεμμένο ποδήλατο που βρίσκω στο "γκέτο" (2 στα τέσσερα δεν είναι και άσχημα έτσι;), και με βάση τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα δεν έχει κανένα νόημα μα κανένα νόημα να πάει κανεις στο δικαστήριο και να δικάσει έναν μετανάστη. Δεν είναι ηλλήμμένη απόφαση να ελεγχθεί αυτή ιστορία. Ο μετανάστης θα αφεθεί ελέυθερος μετά από λίγο καιρό (γιατί δεν υπάρχει χώρος στις φυλακές -ούτε στα κρατητήρια- και τους αφήνουν με την ...υπόσχεση ότι δεν θα το ξανακάνουν) και θα επιστρέψει στη ...δουλειά του μαζι με τους αλλους εκατοντάδες και πολαλασιαζόμενους που την κάνουν.

Επειδή ήδη το σεντόνι έχει γίνει ...πανώ δεν θα επεκταθώ παραπάνω εδώ αν και έχουμε πάρα πολλά να πούμε ακόμη.

Πιστεύω ότι όσοι έχουν τέτοιες εμπειρίες θα πρέπει να τις μοιραστουν. Αν θέλουμε να προσπαθήσουμε για μια λύση θα πρέπει πρώτα να ψηλαφίσουμε και να κατανοήσουμε το μέγεθος του προβλήματος.

19/4/12

Ένα πέτρινο σπίτι που μας γυρνάει πίσω στο χρόνο!


Ταξιδέψτε πίσω στο χρόνο, τότε που η πέτρα ήταν κυρίαρχο στοιχείο στη ζωή του ανθρώπου και ζήστε τη μαγεία αυτού του σπιτιού.

Το σπίτι αυτό βρίσκεται σε ένα χωριό στην περιοχή της Tramuntana στη Majorca και ανήκει στο Γάλλο σχεδιαστή μόδας και επίπλου Alexandre de Betak. Όπως θα παρατηρήσετε και από τις φωτογραφίες, το στοιχείο που επικρατεί σε ολόκληρο το σπίτι είναι η πέτρα και το ξύλο. Έπιπλα, πάτωμα, ταβάνι, διακοσμητικά στοιχεία, ράφια και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε, κινούνται όλα γύρω από το ξύλο και την πέτρα. Είναι γεγονός, ότι μας θυμίζει κάτι από σπηλιά!

Ιδιαίτερη κατασκευή και μοναδική διακόσμηση, είναι το μόνο που μπορούμε να πούμε για το σπίτι αυτό. Τα υπόλοιπα σχόλια δικά σας! Απολαύστε τις φωτογραφίες παρακάτω!









Πηγή: tromaktiko.blogspot.com

5/4/12

Λάθος χώρα για αυτοκτονία

Όποιον έφυγε τον αποκαλούν «μακαρίτη». Μα εγώ θα σας προσφωνήσω «αξιότιμε».

Αξιότιμε. Αξιόμαχε. Παραξενεύει η λέξη «αξιόμαχε». Θυμάστε εκείνο το παιχνίδι. Με το σκοινί. Δυο αντίπαλες ομάδες. Ποια θα τραβήξει την άλλη στο μέρος της. Ζωή, θάνατος. Πώς να σε κερδίσει ο θάνατος; Ενώ είναι άνοιξη. Μα δεν βρέθηκε ούτε μία κλωστούλα ζωή να παρασύρει λίγο, τόσο δα διέξοδο; Δεν βρέθηκε τόση δα ηλιαχτίδα να φωτίσει τόσο δα το απόλυτο σκοτάδι της εσωτερικότητας; Ένα τόσο δα χέρι να σας βγάλει από το δικό σας δωμάτιο; Πώς διαλέγεις τον θάνατο; Σε ποιο ακραίο σημείο θέας, σε ποιο γκρεμό, σε ποια κορφή να σταθείς και να επιλέξεις θάνατο. H ζωή χώνεται, τρυπώνει από το πουθενά. Ξαφνικά ένα σφύριγμα, ένα ψιτ, κι αλλάζουν όλα. Πώς δεν έφτασε σε σας ούτε ένα τόσο δα ψιτ; Πώς αγνοήσατε όλα τα κελεύσματα; Σε ποιο ακρογωνιαίο κομμάτι αξιοπρέπειας, σε ποιο κλαδί υπερηφάνειας τραμπαλιστήκατε, και ξεκρεμαστήκατε. Και διαλέξατε να ξεκρεμαστείτε; Πω, πω δύναμη! Γι αυτό σας αποκαλώ –Αξιόμαχε-.

Και πού ήμασταν όλοι εμείς; Γαμώτο! Και συγνώμη! Χίλια, δισεκατομμύρια συγνώμη. Αξιόμαχε. Δεν είναι ώρα, ούτε μέρα για φλυαρίες. Μόνο μια λέξη. Μου γαργαλάει τα χείλη. Λάθος χώρα για αυτοκτονία αξιόμαχε. Λάθος χώρα να ξετυλίξεις τον ακραίο σου καημό. Λάθος χέρια να εμπιστευτείς τις τελευταίες σου λέξεις. Βιάζεται ο συνομιλητής να καταθέσει το δικό του πρόβλημα. Να καταθέσει το δικό του δράμα που το θεωρεί μεγαλύτερο από το δικό σου πάντα. Δεν έχουμε εκπαιδευτεί ν΄ακούμε το άλλον. Να σιωπούμε για να τον ακούσουμε. Αυτόν και μόνο. «Αυτό λες εσύ; Εγώ να δεις…». Λάθος χώρα αξιόμαχε! Δεν έχουμε εξασκηθεί στην αυτοκριτική. Λιώσαμε μέρα την μέρα όλες τις αξίες. Εξέλιπεν η τσίπα, η μπέσα, η φιλοτιμία, η παρρησία, η εντιμότητα, το θάρρος, ο αλτρουισμός. Σπάνια είδη.

Να σας πω μια αλήθεια. Το χρωστάω στη δική σας ακρογωνιαία πράξη ανδρείας. Γαργαλάει την ψυχή μου. Η ιστορία είχε καθάρματα πολιτικούς. Φθηνά ανθρωπάκια. Είχε όμως και πολλούς συνένοχους πολίτες. Πολλούς! Πάρα πολλούς. Εκατομμύρια ανθρωπάκια που κοίταξαν την πάρτη τους. Αυτά που σκούζουν ακόμα για δικαιώματα. Τα τελευταία χρόνια. Φλυαρώ λέγοντας ότι δεν εκτιμώ τους πολιτικούς αυτού του απάνθρωπου συστήματος. Φλυαρώ για ν΄αποφύγω να πω ότι δεν εκτιμώ τους περισσότερους των πολιτών. Που κρύφτηκαν πίσω από βολές και εαυτούληδες. Είναι γαμώτο πολλοί! Τρομάζω έτσι όπως ξεδιπλώνεται κάθε μέρα το κουβάρι της αναξιοπρέπειας. Ήταν πολλοί! Εκατομμύρια! Με πόσους συμβίωσα. Με πόσους ακόμα αναγκάζομαι να συμβιώσω. Μου κόβει τα πόδια αυτή η συγκατοίκηση. Τι λαθρομετανάστες μου λες. Αυτοί είναι οι «λαθρομετανάστες» που απειλούν χρόνια και χρόνια τη ζωή μου.

 Αξιότιμε, αξιόμαχε. Θα μου λείψετε στο μέτρημα της άλλης ομάδας. Των αξιοπρεπών. Των τίμιων. Θα μου λείψετε! Λάθος χώρα διαλέξατε για αυτοκτονία. Άρχισαν ήδη να φλυαρούν. Αξιότιμε, αξιόμαχε καπετάνιε. Θα μου λείψετε στις παρουσίες…


Της Ρεας Βιτάλη

1/4/12

Δύο πετρώματα ανατρέπουν την Ιστορία


Αναστάτωση προκαλεί στους κύκλους των γεωλόγων το γεγονός ότι δύο από τα πιο αξιόπιστα "χρονόμετρα" της Φύσης, βρέθηκαν να.. ψεύδονται κατά τουλάχιστον ένα εκατομμύριο χρόνια.

Τα δύο επίμαχα πετρώματα είναι το ουράνιο και το σαμάριο και χρησιμοποιούνται για να ορίσουν στο χρόνο σημαντικά γεγονότα της ζωής του πλανήτη.

"Αν υπάρχει ένα σημαντικό γεγονός, δηλαδή μία μεγάλη καταστροφή ή αλλαγή του κλίματος ή μία σφοδρή πρόσκρουση μετεωρίτη, πρέπει να ξέρουμε πότε έγινε και την ακολουθία των γεγονότων", αναφέρει βρετανή καθηγήτρια γεωλογίας.

Το γεγονός ότι τα δύο αυτά πετρώματα "χάνουν" από ένα ως πολλά εκατομμύρια χρόνια, σημαίνει ότι πολλά γεγονότα είναι τελικά νεότερα από ό,τι υπολόγιζαν οι επιστήμονες.

Σημειώνεται ότι για τη χρονολόγηση οι επιστήμονες μετρούν τα ραδιενεργά ισότοπα των διαφόρων στοιχείων, τα οποία διασπώνται με μοναδικό ρυθμό για το κάθε στοιχείο.

Το σαμάριο διαθέτει ισότοπο που διασπάται με εξαιρετικά αργό ρυθμό, πράγμα που το καθιστά κατάλληλο για τη χρονολόγηση γεγονότων από τη γέννηση του πλανήτη.


Πηγή: nooz.gr

27/3/12

Υπό αμφισβήτηση η θεωρία δημιουργίας της Σελήνης

Νέα ανάλυση των σεληνιακών πετρωμάτων αλλάζει τα δεδομένα.


Εδώ και πολλά χρόνια, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η Σελήνη δημιουργήθηκε μετά από μία σφοδρή σύγκρουση ενός...
μεγάλου ουράνιου σώματος όσο ο 'Αρης πάνω στη Γη, πριν από περίπου 4,5 δισ. χρόνια.

Όμως αυτή η επικρατούσα θεωρία τίθεται τώρα σε αμφισβήτηση, καθώς μία νέα χημική ανάλυση των σεληνιακών πετρωμάτων, όσον αφορά την ποσότητα του τιτανίου, διαπίστωσε ότι είναι υπερβολικά όμοια με την αντίστοιχη των γήινων πετρωμάτων, κάτι που δεν δικαιολογείται αν το φεγγάρι είχε σχηματιστεί από δύο διαφορετικά σώματα, τη Γη και το άλλο που έπεσε πάνω της.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Σικάγο, με επικεφαλής την γεωχημικό Τζουντζούν Ντρανγκ του πανεπιστημίου του Σικάγο, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό γεωεπιστήμης «Nature Geoscience», σύμφωνα με το «Science» και το «Nature», χρησιμοποίησαν ένα φασματογράφο μάζας για να κάνουν την πιο ακριβή μέτρηση που έχει γίνει μέχρι σήμερα, της αναλογίας των ισοτόπων τιτανίου-50 και τιτανίου-47, τα οποία περιέχονται στα δείγματα σεληνιακών βράχων που έφεραν για μελέτη στη Γη οι αποστολές «Απόλλων» τη δεκαετία του ΄70 (τα άτομα των περισσότερων χημικών στοιχείων, όπως το τιτάνιο, υπάρχουν στη φύση σε ελαφρώς διαφορετικές μορφές, που λέγονται ισότοπα και έχουν διαφορετικές μάζες ανάλογα με τον αριθμό των νετρονίων στον πυρήνα τους).

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αναλογία των δύο ισοτόπων στη Σελήνη είναι ουσιαστικά ίδια με αυτή που υπάρχει στον μανδύα της Γης (το στρώμα μεταξύ του φλοιού και του πυρήνα), δηλαδή περίπου 4 μέρη ανά εκατομμύριο. Όμως αυτή η ομοιότητα δεν δικαιολογείται, αν η Σελήνη, από γεωλογική άποψη, αποτελεί όχι κομμάτι μόνο της Γης, αλλά μίγμα δύο ουρανίων σωμάτων. Κανονικά, η χημική «υπογραφή» της Σελήνης θα έπρεπε να αντανακλά και τους δύο «γονείς» της, τόσο τη Γη, όσο και το άλλο άγνωστο σώμα που συγκρούστηκε με τον πλανήτη μας. Το σώμα αυτό πρέπει να είχε διαφορετική γεωχημική σύσταση από τη γήινη, αφού οι μελέτες μετεωριτών που έχουν πέσει στη Γη από το διάστημα, δείχνουν ότι έχουν αφθονία ισοτόπων τιτανίου (έως 600 μέρη ανά εκατομμύριο).

Οι επιστήμονες έχουν υπολογίσει ότι, μετά την τρομακτική πρόσκρουση και τα υλικά που εκτινάχτηκαν στο διάστημα για να σχηματίσουν τελικά το δορυφόρο μας, η Γη συνεισέφερε κατά προσέγγιση έως το 60% της Σελήνης και το άλλο σώμα τουλάχιστον το 40%. Έτσι, η Σελήνη δεν θα έπρεπε σήμερα να έχει ακριβώς ίδια με τη Γη αναλογία των ισοτόπων τιτανίου στο έδαφός της.

Η νέα ανάλυση δεν είναι η μόνη που ρίχνει σοβαρή σκιά αμφιβολίας στην προέλευση της Σελήνης. Οι επιστήμονες ήδη γνωρίζουν ότι η αναλογία των ισοτόπων οξυγόνου στα σεληνιακά πετρώματα είναι επίσης ίδια με αυτή στον μανδύα της Γης. Η ανακάλυψη ότι κάτι ανάλογο συμβαίνει με το τιτάνιο, ενισχύει την άποψη ότι κάτι πάει λάθος με την κυρίαρχη θεωρία δημιουργίας της Σελήνης.

Μία εναλλακτική θεωρία, που θα εξηγούσε καλύτερα τα νέα στοιχεία, είναι ότι η Σελήνη δημιουργήθηκε αποκλειστικά από τη Γη, όταν ένα τμήμα της τελευταίας αποκόπηκε, όσο ακόμα η φυγόκεντρη δύναμη του πλανήτη μας ήταν ισχυρότερη από την κεντρομόλο δύναμη της βαρύτητας. Όμως και αυτό το σενάριο έχει διάφορες αδυναμίες. Από την άλλη, οι επιστήμονες προσπαθούν να φανταστούν μία κατάλληλη τροποποίηση του κυρίαρχου μοντέλου της δημιουργίας της Σελήνης μετά από πρόσκρουση, έτσι ώστε να εξηγούνται και τα νέα στοιχεία. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν υπάρχει ακόμα οριστική απάντηση για τον τρόπο που δημιουργήθηκε το φεγγάρι.

16/3/12

Greg Smith (Goldman Sachs): Οι πελάτες μας είναι κορόιδα

Σάλος έχει ξεσπάσει στον χρηματοπιστωτικό κολοσσό της Goldman Sachs, ευρύτερα γνωστό για την ηγετική του θέση στη διεθνή σκηνή και φυσικά για το ρόλο του στην διαδικασία «αναπροσαρμογής» του ελληνικού χρέους προ της εισαγωγής της χώρας μας στην Ευρωζώνη, μετά την παραίτηση που υπέβαλε ανώτατο διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας στο Λονδίνο, υποστηρίζοντας ότι «δεν μπορεί πλέον να εργάζεται με ήσυχη την συνείδησή του».

Ο κ. Greg Smith, manager του τμήματος χρηματιστηριακών Παραγώγων στην Ευρώπη, παραιτήθηκε δηλώνοντας πως το περιβάλλον εργασίας στην Goldman Sachs έχει καταστεί πλέον «τόσο τοξικό και καταστροφικό όσο δεν ήταν ποτέ…»

Το πιο απίστευτο όμως στις κατηγορίες που εκτοξεύει είναι  το ότι διατείνεται πως η «γραμμή» από τη διοίκηση της μεγαλύτερης  επενδυτικής τράπεζας στον πλανήτη  προς τα στελέχη της είναι το μότο: «πώς να ξεγυμνώσουμε τα κορόιδα» τους πελάτες μας…»!

Ο κύριος Smith κατηγορεί ευθέως την ηγεσία της Goldman Sachs πως είναι «χρεοκοπημένη ηθικά» και πως ασχολείται μόνον με το πώς θα εξασφαλίσει το μάξιμουμ των κερδών για τον οίκο, ακόμα και σε βάρος των συμφερόντων των πελατών της.

Συγκεκριμένα κατηγορεί τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Lloyd Blankfein και τον πρόεδρο Gary Cohn ότι έχουν «προ πολλού απομακρυνθεί από την κουλτούρα, τις αρχές και την ιστορία της φίρμας» και πως ευθύνονται για τον «ηθικό ξεπεσμό» της, ενώ αποκαλύπτει πως στις συζητήσεις των ανώτερων στελεχών της εταιρείας οι πελάτες της συχνά αποκαλούνται επιτιμητικά ως «κουκλάκια».

Όλα αυτά μάλιστα τα υποστηρίζει  ο κύριος Smith όχι μόνο στην επιστολή παραίτησής του, αλλά και στο κύριο άρθρο της σημερινής έκδοσης της εφημερίδας Wall Street Journal.
Από την πλευρά της η  Goldman εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία δηλώνει ότι διαφωνεί με τον κ. Smith.

«Διαφωνούμε με τις απόψεις  μας, οι οποίες θεωρούμε ότι δεν αντικατοπτρίζουν το πώς δουλεύουμε την επιχείρηση,»  δήλωσε η εκπρόσωπος της τράπεζας. «Πιστεύουμε ότι είμαστε επιτυχημένοι μόνο εφόσον οι πελάτες μας είναι επιτυχημένοι».


Πηγή:
http://www.nytimes.com/2012/03/14/opinion/why-i-am-leaving-goldman-sachs.html?pagewanted=1

12/3/12

Η Ελλάδα πρέπει να αυξήσει επειγόντως τα επιτόκιά της

 Αυτές τις μέρες έχουμε την πρώτη ντε φάκτο χρεοκοπία μιας χώρας που αναγνωρίζεται ως ‘αναπτυγμένη’, με τους πιστωτές του ιδιωτικού τομέα να δέχονται ‘εθελοντικά’ ένα κούρεμα των απαιτήσεών τους από την ελληνική κυβέρνηση που ξεπερνά το 50%. Αν το PSI  ολοκληρωθεί επιτυχώς, η Ελλάδα θα χρωστά πλέον πολύ λιγότερα στους ιδιώτες ξένους πιστωτές.

Η Ελλάδα επίσης αποδέχτηκε ακόμη πιο αυστηρούς στόχους για το δημόσιο προϋπολογισμό της και σε αντάλλαγμα θα λάβει οικονομική συνδρομή άνω των 100 δις ευρώ. Ο στόχος του συνολικού πακέτου είναι αφενός να αποτραπεί η ολοκληρωτική ελληνική χρεοκοπία και αφετέρου να έχει η χώρα το χρόνο να ολοκληρώσει τη δημοσιονομική της προσαρμογή χωρίς να κλονισθούν καίρια οι χρηματοπιστωτικές αγορές. Αλλά η προσέγγιση αυτή – το κούρεμα του χρέους του ιδιωτικού τομέα συν η δημοσιονομική προσαρμογή – δεν πρόκειται να έχει αποτελέσματα από μόνη της.

Κι αυτό γιατί με την εξέλιξη της κρίσης αλλάζουν και τα βασικά προβλήματα της Ελλάδας. Σήμερα το πραγματικό πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι πια το δημόσιο έλλειμμα, αλλά ο συνδυασμός της φυγής των ελληνικών καταθέσεων στο εξωτερικό και της συνεχιζόμενης υπερβολικής κατανάλωσης του ιδιωτικού τομέα που για 10 χρόνια συνήθισε να δαπανά περισσότερα απ’ όσα κέρδιζε. Αυτή η υπερκατανάλωση μέχρι στιγμής χρηματοδοτούνταν από την κυβέρνηση και κατά συνέπεια το μεγαλύτερο μέρος του εξωτερικού χρέους της χώρας περιλαμβάνει υποχρεώσεις του δημοσίου τομέα.

Η επίσημη γραμμή της τρόικας που εποπτεύει το ελληνικό πρόγραμμα είναι ότι η υπερκατανάλωση της Ελλάδας θα σταματήσει όταν η κυβέρνηση χαλιναγωγήσει τις δημόσιες δαπάνες και αυξήσει σημαντικά τους φόρους. Να όμως που δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ο ελληνικός πληθυσμός συνήθισε να καταναλώνει πάνω από τα μέσα του και συνεχίζει να το κάνει επειδή αντιμετωπίζει αυτό που ο Ούγγρος οικονομολόγος Γιάνος Κόρναϊ, αναλύοντας κάποτε τις αποτυχίες του σοσιαλισμού, αποκάλεσε ‘περιορισμός του ήπιου προϋπολογισμού’. Όταν τα ελληνικά νοικοκυριά πρέπει να πληρώσουν υψηλότερους φόρους, έχουν τη δυνατότητα να τους καλύψουν αποσύροντας κεφάλαια από τις καταθέσεις τους και να συνεχίσουν να δαπανούν όπως πριν. Γι’ αυτό παρά το μεγάλο μέγεθος της δημοσιονομικής προσαρμογής, το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών της Ελλάδας παραμένει κοντά στο 10% του ΑΕΠ.

Επιπλέον, οι καταθέτες αποσύρουν διαρκώς κεφάλαια από τις ελληνικές τράπεζες και τα βγάζουν στο εξωτερικό. Υπάρχουν αρκετές διαφορετικές εκτιμήσεις, αλλά το πιθανότερο είναι ότι το ποσό των χρημάτων που έχουν βγει έξω είναι γύρω στα 50 δις ευρώ – που ισοδυναμούν με το 25% του ΑΕΠ.
Όλα αυτά όμως δεν μπορούν να συνεχιστούν διότι δεν υπάρχει περίπτωση η Ελλάδα να ξανακερδίσει την πρόσβαση στις χρηματοπιστωτικές αγορές αν δεν περιορίσει το εξωτερικό  της έλλειμμα και δεν σταματήσει η φυγή καταθέσεων.

Δυστυχώς, ελάχιστα είναι τα κίνητρα για τη διατήρηση καταθέσεων στις ελληνικές τράπεζες  Οι ελληνικές τράπεζες σήμερα δίνουν στους καταθέτες τους επιτόκιο περί το 2,7%. Το οποίο αν και είναι καλύτερο από το μηδενικό επιτόκιο των γερμανικών τραπεζών, εν τούτοις είναι απελπιστικά μικρό, με δεδομένο τον καθ’ όλα πραγματικό κίνδυνο της εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη που θα επιφέρει την απώλεια της αξίας των ελληνικών καταθέσεων.

Κατά συνέπεια πρέπει να αυξηθούν σημαντικότατα τα επιτόκια προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους Έλληνες αποταμιευτές να διατηρήσουν τις καταθέσεις τους στη χώρα και να σταματήσει η αιμορραγία από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Και παράλληλα πρέπει να αυξηθεί το κόστος της χρηματοδότησης των επιπλέον δαπανών – διαφορετικά το εξωτερικό έλλειμμα θα παραμείνει.

Αλλά και το κόστος της πίστωσης για τον ελληνικό ιδιωτικό τομέα παραμένει εκπληκτικά χαμηλό  για μια οικονομία που έχει αποκλειστεί ολοκληρωτικά από τις ξένες κεφαλαιαγορές και που η κυβέρνησή της δεν μπορεί να αντλήσει ιδιωτικά κεφάλαια με κανέναν όρο. Το μέσο κόστος των νέων δανείων για τα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις βρίσκεται σήμερα στο 6%-7%. Δεν είναι χαμηλό αλλά βρίσκεται μόλις κάποιες ποσοστιαίες μονάδες ψηλότερα από της Γερμανίας. Κι αυτό πρέπει να αλλάξει.

Η Εσθονία που πριν την κρίση είχε πολύ μεγάλο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών, δίνει ένα ενδιαφέρον παράδειγμα. Εκεί όταν ξέσπασε η κρίση, το κόστος δανεισμού για τα νέα δάνεια ξεπέρασε το 40% κι αυτό οδήγησε σε μια πολύ ισχυρή προσαρμογή στην εσωτερική κατανάλωση. Και η ισχυρή προσαρμογή της εγχώριας κατανάλωσης μετέτρεψε γρήγορα το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών σε πλεόνασμα και το αξιόχρεο της χώρας ποτέ δεν αμφισβητήθηκε.

Γιατί η Ελλάδα έχει τόσο χαμηλά επιτόκια; Η απάντηση είναι απλή: οι ελληνικές τράπεζες έχουν ακόμη πρόσβαση στη χρηματοδότηση της ΕΚΤ με πολύ χαμηλά επιτόκια 1%-3%. Όσο όμως συνεχίζεται η ροή του φτηνού χρήματος τόσο θα συνεχίζεται και η έξοδος των κεφαλαίων. Και έτσι δεν θα υπάρξει προσαρμογή στην κατανάλωση.

Κι αυτός είναι ο λόγος που το υπάρχον πρόγραμμα προσαρμογής δεν αρκεί, ακόμα και αν η ελληνική κυβέρνηση εφαρμόσει όλους τους όρους των ευρωπαϊκών προγραμμάτων της. Αν δεν γίνει κάτι για να σταματήσει η φυγή των κεφαλαίων και να περιοριστεί η εγχώρια εσωτερική κατανάλωση, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα θα εξαρτάται όλο και περισσότερο από τη χρηματοδότηση της κεντρικής τράπεζας. Αλλά η ΕΚΤ έχει ήδη δώσει 120 δις ευρώ στις ελληνικές τράπεζες και δεν μπορεί να αυξήσει άλλο την έκθεση της σε μια χώρα που βρίσκεται υπό χρεοκοπία.

Απαιτείται λοιπόν μια μεγάλη αύξηση των ελληνικών επιτοκίων προκειμένου οι καταθέτες να διατηρήσουν τα χρήματά τους στη χώρα. Αν αυτό δεν γίνει γρήγορα, η φυγή των καταθέσεων εκτός Ελλάδας θα κλιμακωθεί και η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί στο τέλος να επιβάλει το πάγωμα των καταθέσεων ή και κεφαλαιακούς ελέγχους. Αλλά κάθε τέτοια κίνηση θα οδηγήσει σε κατάρρευση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και ενδεχομένως σε τεράστια μόλυνση που θα επηρεάσει την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Ιταλία.

Αν οι Ευρωπαίοι πολιτικοί δεν αναγνωρίσουν ότι η φυγή των καταθέσεων και η συνεχιζόμενη υπερβολική ιδιωτική κατανάλωση αντιπροσωπεύουν τους πραγματικούς κινδύνους στο πρόγραμμα προσαρμογής της Ελλάδας, μπορεί σύντομα να κληθούν να αντιμετωπίσουν μια άλλη κρίση – που είναι δύσκολο να φανταστούμε σήμερα – ακόμα μεγαλύτερων διαστάσεων.


Ο Ντάνιελ Γκρος είναι διευθυντής του European Policy Studies. 

Πηγή: banksnews.gr

Μέχρι τον Ιούνιο ο 13ος και 14ος

Διμέτωπη επίθεση θα δεχθούν μισθοί και δώρα στον ιδιωτικό τομέα τον προσεχή Ιούνιο από την Τρόικα αλλά ταυτόχρονα και από τις “συμμαχικές” επιχειρηματικές δυνάμεις.

Ευθεία επίθεση από  όλα τα επιχειρηματικά μέτωπα με “εμπροσθοφυλακή” την Τρόικα και τους Έλληνες και ξένους “επιτελείς” σχεδιασμού αναβάθμισης της ανταγωνιστικότητας θα δεχθεί ο 13ος και 14ος μισθός με σκοπό την κατάργηση τους. Εάν οι αντιστάσεις και τα "οχυρά” φανούν  ισχυρά, τα ιστορικά δώρα των μισθωτών μπορεί να διατηρηθούν αλλά με μειώσεις που τελικά θα πάρουν την μορφή χαρτζιλικιού... και τίποτε περισσότερο.

Και αυτό μέχρι την τελική πτώση τους.

Στους μισθούς θα “επιτεθούν” οι επιχειρηματικές δυνάμεις της μεταποίησης με σκοπό την πλήρη κατάργηση των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων των ήδη εργαζομένων με αμοιβές άνω των 1.000 ευρώ.

Τα μέτωπα των νέων επιθέσεων έχουν ήδη σχηματιστεί και έχουν προσδιορίσει την στρατηγική τους σε επιχειρηματικές συγκεντρώσεις τόσο σε συλλογικό επίπεδο όσο και σε κλαδικό.

Μέχρι στιγμής έχει συμφωνηθεί να υπάρχει ενιαία γραμμή στις επιθέσεις σε δώρα και μισθούς και να μην διαφοροποιούνται από τάξη σε τάξη επιχειρήσεων ώστε να μην παρουσιάζεται προς τα έξω μια εικόνα Κοινωνικών Εταίρων με ευαισθησίες και εργοδοτών με συμφέροντα και χωρίς ευαισθησίες.

Πριν εκδηλωθούν οι επιθέσεις που χρονικά τοποθετούνται μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου και βεβαίως μετά τις εκλογές, θα υπάρξει προσπάθεια να δημιουργηθεί κλίμα αναγκών της οικονομίας για παραπέρα αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας προκειμένου να προσελκυσθούν επενδύσεις και να δημιουργηθούν έτσι νέες θέσεις εργασίας.

Η ήδη δημιουργία ατμόσφαιρας αναμονής για σκληρά μέτρα τον Ιούνιο εξυπηρετεί τους πάντες. Την κυβέρνηση που θα μεταθέσει την καυτή πατάτα στην επόμενη. Το κόμματα ενόψει εκλογών. Τους δανειστές για να περάσουν τα σημερινά μέτρα. Και τους επιχειρηματίες για να οργανώσουν την μορφή των επιθέσεων. 


Του Γιώργου Κράλογλου 


Πηγή:www.capital.gr

Πηγή:www.capital.gr

9/3/12

Οι 10 χώρες με τα μεγαλύτερα αποθέματα χρυσού στον κόσμο


Το 2011, οι παγκόσμιες κεντρικές τράπεζες συνέχισαν να είναι καθαροί αγοραστές χρυσού, καθώς προσπάθησαν να διαφοροποιηθούν από το δολάριο και ευρώ με σκοπό την προστασία του εθνικού πλούτου.

Οι αγορές από τις κεντρικές τράπεζες αυξήθηκαν σε 439,7 τόνους το 2011, από 77 τόνους το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με το World Gold Council (WGC). Μεξικό, η Ρωσία και η Νότια Κορέα ήταν μερικοί από τους μεγαλύτερους αγοραστές χρυσού. Στο 90,5 τοις εκατό, η Πορτογαλία είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων της σε χρυσό.

Έχουμε βάλει μαζί έναν κατάλογο των χωρών με τις μεγαλύτερες επίσημες εκμεταλλεύσεις χρυσού, όπως αναφέρθηκε από την (WGC). Θα περιλαμβάνονται επίσης το ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων τους που έχουν σε χρυσό.


10. Ινδία


Επίσημα αποθέματα χρυσού: 557,7 τόνοι

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 9,2%

Η Κεντρική τράπεζα της Ινδίας υπολείπεται σε αποθέματα χρυσού από εκείνα των μεγάλων οικονομιών.


9. Ολλανδία 


Επίσημα αποθέματα χρυσού: 612,5 τόνοι

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 59,8%

Η ολλανδική Εθνική Τράπεζα (DNB) θεωρεί ότι ο χρυσός είναι «η απόλυτη αποθεματικό και άγκυρα εμπιστοσύνης σε περιόδους οικονομικής κρίσης», σύμφωνα με Zero Hedge.


8. Ιαπωνία


Επίσημα αποθέματα χρυσού: 765,2 τόνοι

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 2,9%

Το 2011, η Τράπεζα της Ιαπωνίας πούλησε χρυσό για την άντληση 20 τρισεκατομμυρίων
¥ με σκοπό να ηρεμήσει τους επενδυτές μετά το τσουνάμι που είχε σαν αποτέλεσμα την πυρηνική καταστροφή στην Ιαπωνία. Εν τω μεταξύ, οι εξαγωγές χρυσού της χώρας (οι οποίες περιλαμβάνουν ιδιωτικές εξαγωγές) αναμένεται να φθάσουν τους 100 τόνους το 2011.

7. Ρωσσία


Επίσημα αποθέματα χρυσού: 883,3 τόνοι

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 9,1%

Η Κεντρική τράπεζα της Ρωσίας αγοράζει χρυσό από την εγχώρια αγορά και τις ρωσικές τράπεζες πολύτιμων μετάλλων, και αγόρασε 15 τόνους χρυσού κατά το τρίτο τρίμηνο του 2011. Νωρίτερα το περασμένο έτος, η Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αγοράσει πάνω από 100 τόνους χρυσού μέσα στο έτος.


6. Ελβετία


Επίσημα αποθέματα χρυσού: 1,040.1 τόνους

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 16,3%

Μεταξύ 2000 - 2005 η Ελβετική Εθνική Τράπεζα πούλησε 1.300 τόνους χρυσού που εν μέρει συνδέεται με την εισαγωγή του ευρώ. Το 2010, τα αποθέματα χρυσού της έφτασαν το ένα τέταρτο των συνολικών αποθεμάτων της.


5.Κίνα



Επίσημα αποθέματα χρυσού: 1,054.1 τόνους

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 1,6%

Η Κίνα φέρεται να έκανε σημαντικές αγορές χρυσού κατά τους τελευταίους μήνες του 2011, καθώς προσπάθησε διαφοροποιηθεί από τις συμμετοχές της στα κρατικά ομόλογα των ΗΠΑ. Η Κίνα αγοράζει χρυσό από την εγχώρια αγορά της.



4. Γαλλία



Επίσημα αποθέματα χρυσού: 2,435.4 τόνους

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 71,1%

Η Γαλλία είναι μία από τις χώρες που υπέγραψαν τη Συμφωνία Χρυσού των Κεντρικών Τραπεζών, που περιορίζει τις πωλήσεις χρυσού από τις ευρωπαϊκές χώρες. Οι 19 υπογράφοντες πούλησαν περίπου 10 τόνους χρυσού κατά το πρώτο έτος της νέας συμφωνίας τους (Σεπτέμβριος 2009 - Σεπτέμβριος 2010).


3. Ιταλία



Επίσημα αποτελέσματα χρυσού: 2,451.8 τόνους

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 71,0%

Τα αποθέματα χρυσού της Ιταλίας αξίζουν μόνο το ένα δέκατο της διάσωσης που χρειάζεται. Το 2011, οι ιταλικές τράπεζες έδωσαν προς την Τράπεζα της Ιταλίας την εντολή για την αγορά χρυσού έτσι ώστε να ενισχύσει τους ισολογισμούς τους εν όψει των προσομοιώσεων ακραίων καταστάσεων.


2. Γερμανία



Επίσημα αποθέματα χρυσού: 3,396.3 τόνους

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 71,4%

Σύμφωνα με τη Συμφωνία Χρυσού Κεντρικών Τραπεζών, η Γερμανία έχει πουλήσει 4,7 τόνων χρυσού από τις 7 Σεπτέμβρη, 2011. Τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, το ΔΝΤ ανακοίνωσε ότι η κεντρική τράπεζα της Γερμανίας πουλάει χρυσό, αλλά το μεγαλύτερο μέρος πωλήθηκε στο υπουργείο οικονομικών να κόβει τα αναμνηστικά κέρματα. Επιπλέον, η Γερμανία αρνήθηκε να υπάρχουν συμμετοχές σε χρυσό όσον αφορά στις ενισχύσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (EFSF).


1. Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής



Επίσημα αποθέματα χρυσού: 8,133.5 τόνους

Ποσοστό των συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό: 74,5%
 

Το ποσοστό συναλλαγματικών διαθεσίμων σε χρυσό των ΗΠΑ αυξήθηκε από 74,8 τοις εκατό το Μάιο, σε 75,5 τοις εκατό το Νοέμβριο του 2011, αλλά έχει μειωθεί και πάλι από τότε.

7/3/12

Οι ευρωπαίοι επαναγοράζουν τα αυτοκίνητα που μας πούλησαν


Κύματα μαζικών ρευστοποιήσεων ελληνικών μεταχειρισμένων και καινούργιων αυτοκινήτων αδειάζουν από στοκ το ελληνικό «πάρκο» όπως αποκαλείται στην αργκό των αντιπροσώπων η ελληνική επικράτεια. Οι πωλήσεις γίνονται προς μεγάλους ξένους εμπόρους οι οποίοι σαρώνουν κυριολεκτικά την αγορά είτε λειτουργώντας εδώ με αυτόνομη παρουσία, είτε ως προσκεκλημένοι ελληνικών τραπεζών που επιχειρούν να ρευστοποιήσουν τους στόλους των κατασχεμένων, λόγω μη εξυπηρετούμενων δανείων, αυτοκινήτων.

Παράλληλα σε εξαγωγές προβαίνουν και οι εταιρείες χρηματοδοτικών μισθώσεων καθώς η λήξη των συμβάσεων έχει πάψει πια να φέρνει και εξαγορά από τον χρήστη. Επιπλέον με δεδομένη την αλλαγή της φορολογικής μεταχείρισης των χρηματοδοτικών μισθώσεων τα ακριβότερα αυτοκίνητα τείνουν να γίνουν το φθηνότερο τμήμα των μεταχειρισμένων.

Ποιοι αγοράζουν

Τουλάχιστον δέκα μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή στην χώρα. Ξεχωρίζουν όμως με βάση τον αριθμό των εξαγωγών που διεκπεραιώνουν η βελγική carconnx και η ομοεθνή της ecrent . Επιθετικές αγορές πραγματοποιεί και η A.M. Auto-Group. Ακόμα δεσπόζουσα θέση έχουν η γερμανική autobid.de, η ομοεθνής της Auto Welt και η carsontheweb.com, οι οποίες διενεργούν μάλιστα και ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς πουλώντας έτσι εκατοντάδες ελληνικά αυτοκίνητα. Επίσης «πάρα πολλοί Έλληνες στη Γερμανία, ιδιαίτερα στη Στουτγάρδη, που παλιά έκαναν εισαγωγές μεταχειρισμένων από τη Γερμανία στην Ελλάδα, τώρα κάνουν εξαγωγές στη Γερμανία» πληροφορεί το Capital.gr κορυφαίο στέλεχος της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου που ηγείται σήμερα της αντιπροσωπείας μεγάλου ξένου ευρωπαϊκού ομίλου στη χώρα. Εάν εξαιρεθούν τα αυτοκίνητα που πωλούνται με αυτόν τον τρόπο, οι ευρωπαίοι αγοραστές, που περιλαμβάνουν επίσης και Ολλανδούς, Ρουμάνους, Βούλγαρους και Πολωνούς απορροφούν περισσότερα από 3.000 ελληνικά αυτοκίνητα ετησίως.

Οι τράπεζες

Στον αριθμό αυτό θα πρέπει να προστεθεί και ο αδιευκρίνιστος, για την ώρα, αριθμός πωλήσεων αυτοκινήτων που έχουν κατάσχει οι τράπεζες, σε εμπόρους που έρχονται από το εξωτερικό κατόπιν προσκλήσεως. Βελγική εταιρεία με την οποία επικοινώνησε το Capital.gr επισημαίνει πως Γάλλοι έμποροι απορρόφησαν το στοκ αυτοκινήτων της Εμπορικής Τραπέζης μετά από πρόσκλησή τους στην Ελλάδα για το σκοπό αυτό από την Credit Agricole. Επίσης πλειστηριασμούς, προκειμένου να αντιμετωπίζουν τα ζητήματα διαφάνειας που εγείρονται, πραγματοποιούν στην εγχώρια αγορά με την συμμετοχή ξένων εμπόρων και άλλες ελληνικές τράπεζες.

Στην μεγάλη αυτή έξοδο των αυτοκινήτων από το ελληνικό «πάρκο» συμμετέχουν και Έλληνες έμποροι, οι οποίοι μεσολαβούν για λογαριασμό των ξένων αγοραστών. Αν και τα στοιχεία για το εύρος των εξαγωγών αυτοκινήτων ποικίλουν και είναι δύσκολο να διασταυρωθούν, η εκτίμηση κύκλων της αγοράς είναι πως περί τα 5.000 με 7.000 αυτοκίνητα εξάγονται ετησίως τα τελευταία λίγα χρόνια με αμείωτους για την ώρα ρυθμούς.

Εγγράφονται εκτεταμένες ζημίες

Θα πρέπει να γίνει σαφές πως σε καμία περίπτωση οι πωλήσεις αυτές δεν ανακτούν σημαντικό ποσοστό της αξίας με τα οποία είναι εγγεγραμμένα στα λογιστικά βιβλία του κάθε ιδιοκτήτη τα αυτοκίνητα. Και αυτό διότι η υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά είχε οδηγήσει σε σημαντικά υψηλότερες τιμές πώλησης σε σχέση με την κεντρική Ευρώπη, ειδικά τα μεταχειρισμένα και τα μεγαλύτερου κυβισμού.

Πρόκειται «για μια από τις μαζικότερες ρευστοποιήσεις αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή ιστορία» αναφέρουν στο Capital.gr παράγοντες της αγοράς, προσθέτοντας πως μεταξύ των εξαγόμενων αυτοκινήτων περιλαμβάνονται και ολοκαίνουργια που σκουριάζουν στα πάρκινγκ αδιάθετα και έτσι οι επιχειρηματίες επιλέγουν να γράψουν την ζημία αλλά και να μειώσουν το ταχύτερο τα αποθέματά τους.

Την ίδια ώρα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα το Φεβρουάριο υποχώρησαν κατά 45% στα επίπεδα των 3.800, ενώ για το πρώτο δίμηνο η πτώση είναι της τάξης του 70%. Σε απολύτους αριθμούς η αγορά προσομοιάζει τα επίπεδα περασμένων δεκαετιών, επίπεδα που είχαμε να δούμε από την πετρελαϊκή κρίση, σχολιάζει βετεράνος της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτων.

Πόσο πωλούνται

Οι αποτιμήσεις στις οποίες συνήθως αγοράζονται από το εξωτερικό τα ελληνικά αυτοκίνητα βρίσκονται στα επίπεδα του 55% με 60% της εμπορικής τους αξίας στην Ελλάδα. «Ένα αυτοκίνητο που εδώ σήμερα μπορεί να πωλείται, με αξιώσεις να γίνει κάποια στιγμή συναλλαγή, στα επίπεδα των 10.000 ευρώ, εμείς το αγοράζουμε για εξαγωγή στα 6.000» αναφέρει στο Capital.gr ο Έλληνας διευθυντής δυτικοευρωπαϊκής αγοράστριας εταιρείας.

Άλλος Έλληνας έμπορος αναφέρει πως πριν λίγα 24ωρα «στείλαμε ένα Mitsubishi Outlander του 2009 για 8.000 ευρώ στο εξωτερικό και ένα Ford Focus ST του 2007 για 7.500 ευρώ, όταν καινούργιο έκανε εδώ 30.000 και μεταχειρισμένο γύρω στα 15.000».

Πιέσεις για ακόμα χαμηλότερες τιμές

«Παρόλα αυτά οι πιέσεις από το εξωτερικό για ακόμη χαμηλότερες τιμές αυξάνονται. Οι πωλήσεις των ελληνικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα από τις εταιρείες κέρδη, καθώς, αφενός αποτελούν στο σύνολο τους βενζινοκίνητα αυτοκίνητα -την ώρα που προτιμάται ευρέως το diesel- και αφετέρου διότι αγοράζονται σχετικά ακριβά εξαιτίας των υψηλών επιπέδων εξοπλισμού με τα οποία έχουν επενδυθεί, σε αντίθεση με το τυπικό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο» αναφέρει έμπορος που εμπλέκεται στη διαδικασία remarketing όπως αποκαλείται η επανεξαγωγή αυτοκινήτων. Εάν στην εικόνα αυτή προσθέτουν οι τουλάχιστον δύο μεταφορές που πρέπει να πληρώσει ο αγοραστής, η μία προς το κέντρο διανομής και η άλλη προς το τελικό σημείο πώλησης, καθίσταται αντιληπτό ότι οι τιμές θα πρέπει να υποχωρήσουν κι’ άλλο προκειμένου να απορροφηθούν και τα εναπομείναντα πλεονάζοντα αποθέματα της Ελλάδας.

Τα αυτοκίνητα που «τραβούν» περισσότερο στην ευρωπαϊκή αγορά είναι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές τα γερμανικά και αυτά που έχουν καλά χαρακτηριστικά όπως λίγα χιλιόμετρα και έτη κυκλοφορίας. Αδιάφοροι εμφανίζονται οι έμποροι για τα πλούσια πακέτα εξοπλισμού με τα οποία «προίκισαν» οι Έλληνες αγοραστές τα αυτοκίνητα τους κατά την αγορά.

Distressed sales στα πολυτελή

Στα πολυτελή αυτοκίνητα τώρα, η κατάσταση είναι κυριολεκτικά τραγική. Αυτοκίνητα που μέχρι προ διετίας μπορεί να πωλούνταν έναντι 50.000 ή 60.000 ευρώ όπως μεταχειρισμένα SUV Mercedes 3.500 κυβικών, έχουν εμφανιστεί στην ελληνική αγορά προς 20.000 ευρώ ενώ ακόμα χαμηλότερα αγοράζονται από τους ξένους εμπόρους.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση Έλληνα εμπόρου πολυτελών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα νότια προάστια, ο οποίος χρεοκόπησε και το στοκ του πέρασε στην τράπεζα που είχε τις υποχρεώσεις του. Αυτή πέρασε με τη σειρά της το στοκ σε εταιρεία leasing συμφερόντων της, επιχειρώντας να ανακτήσει 1,4 εκατ. ευρώ από αυτοκίνητα λογιστικής αξίας της τάξης των 3 εκατ. ευρώ.

Τα αυτοκίνητα της λίστας με το στοκ που περιλαμβάνει Ferrari, Porsche Lamborghini, Mercedes και Range Rover, φέρεται να απορροφήθηκαν ήδη. Και όμως, όπως επισημαίνει με έκπληξη εκπρόσωπος ξένης εταιρείας που έλαβε από την τράπεζα την προς πώληση λίστα, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων πωλήθηκε σε Έλληνες ιδιώτες...


Πηγή:www.capital.gr

5/3/12

Ηξεραν τα κοιτάσματα στο Αιγαίο!


Σε μια νέα αποκάλυψη η οποία αφορά τα κοιτάσματα πετρελαίου στο Αιγαίο και δη αυτά που βρίσκονται νότια της Κρήτης προχώρησε το WikiLeaks, σύμφωνα με δημοσίευμα του www.defencenet.gr.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα με βάση τη διαρροή των ενδοεταιρικών συνομιλιών των στελεχών του αμερικανικού ιδρύματος στρατηγικών πληροφοριών και ενός από τα πλέον σεβάσμια think tank των ΗΠΑ Stratfor προκύπτει ότι τη στιγμή που ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου το Δεκέμβριο του 2009 δήλωνε ότι «στην Ελλάδα δεν έχουμε πετρέλαιο ή το πετρέλαιο που έχουμε είναι πολύ λίγο» τα κοιτάσματα ειδικά νότια της Κρήτης είχαν ήδη εντοπιστεί και ήταν γνωστά στις ΗΠΑ από το 2007!

Όπως υπογραμμίζεται, με δεδομένη την ανάγκη να προσφύγει η τότε κυβέρνηση στον μηχανισμό στήριξης, προτίμησε αντί να ξεκινήσει άμεσα γεωτρήσεις, στην περιοχή, έστω και χωρίς να καθορίσει την ΑΟΖ, να οδηγήσει την χώρα στο Μνημόνιο!

Στο δημοσίευμα υπενθυμίζεται ότι λίγους μήνες μετά και ενώ οι πληροφορίες είχαν αρχίσει και διέρρεαν  ο μέχρι σήμερα αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Θεόδωρος Πάγκαλος μιλώντας στη Βουλή είπε τα ίδια: «Δεν υπάρχει πετρέλαιο στην Ελλάδα».

Τονίζεται παράλληλα ότι στο WikiLeaks διέρρευσαν μάλιστα εκτιμήσεις των στελεχών του Stratfor που ανέφεραν ότι «Καλύτερα  μετά από αυτό να συνδεθεί η Ελλάδα με το δολάριο, αν βγει από την ζώνη του ευρώ».

Σε ό,τι αφορά τα πετρέλαια (οι συζητήσεις των στελεχών που διέρρευσαν αφορούν διάστημα από τα μέσα του 2009 μέχρι το 2011) φέρεται να υπάρχουν και μυστικές έρευνες προηγούμενων ετών οι οποίες δεν έχουν έρθει ακόμα στο φως, αλλά αποδεικνύουν ότι έχουν εντοπιστεί τεράστια κοιτάσματα νότια της Κρήτης, αλλά και στο Αιγαίο!

Τα συγκεκριμένα τηλεγραφήματα αποκαλύπτουν συζητήσεις του επικεφαλής της Stratfor με δικούς του αναλυτές- δεν είναι δηλαδή μια εκτίμησή τους απλά αλλά διαρροή.

Οι υπολογισμοί φαίνεται να στηρίζονται σε επαφή με το ίδιο τον επικεφαλής της Noble Energy ο οποίος έχει ολόκληρο τον φάκελο για τα εντοπισθέντα κοιτάσματα στην Α.Μεσόγειο.

Τα κοιτάσματα έχουν εντοπιστεί νότια της Κρήτης και ειδικότερα εντός της Μεσογειακής Ράχης, έκτασης περίπου 80.000 Km2, με μεγάλο μέρος της να βρίσκεται εντός της ελληνικής Α.Ο.Ζ που έχει ήδη καθοριστεί από το υπουργείο ΠΕΚΑ.

Με βάση το ίδιο δημοσίευμα, τα αποθέματα κάτω από την Κρήτη είναι της τάξεως των 20 -22 δισ. βαρέλια πετρέλαιο, ενώ σε αυτά μπορούν να προστεθούν και περίπου 20 δισ. βαρέλια πετρελαίου που βρίσκονται στη ζώνη του Ηροδότου, δηλαδή 150 -175 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας.

Επίσης, τονίζεται πως τεράστια κοιτάσματα πετρελαίου στην λεκάνη του Βόρειου Αιγαίου, αποκαλύπτουν τα αρχεία του ΙΓΜΕ και των ΕΛΠΕ που τόσα χρόνια έμεναν κρυμμένα, για την ακρίβεια, θαμμένα! Στη λεκάνη του βόρειου Αιγαίου, τόσο ανατολικά του πεδίου του Πρίνου, περί τη νησίδα Μπάμπουρας (και γύρω τοποθεσίες) όσο και δυτικά, πρός τα νότια του κόλπου του Στρυμώνα και το Άγιο Όρος, τα εικαζόμενα δυνητικά κοιτάσματα επαρκούν για να καλύψουν το 1/3 των ενεργειακών αναγκών της χώρας.

Δηλαδή, περίπου 5,5 δισ. απολήψιμων (και όχι ΟΟΙΡ !) βαρελιών, με δυνατότητα παραγωγής πάνω από 100.000 βαρέλια/ημέρα. Και αυτές είναι ενδείξεις μόνο από τη βόρεια περιοχή του Αιγαίου.

Παλαιότερες, προ του 2000, μελέτες του ΙΓΜΕ και των ΕΛΠΕ κάνουν λόγο για όγκο Πρωτογενούς Υφιστάμενου Πετρελαίου (ΟΟΙΡ) που συντηρητικά εκτιμάτο σε άνω των 4 δισ. βαρέλια ανεπιβεβαίωτα αποθέματα στο Αιγαίο (Λεκάνες Θεσσαλονίκης και Βορείου Αιγαίου) και γύρω σε άλλα 2 δισ. βαρέλια στη ζώνη της Λεκάνης Ιονίου.

Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις και λαμβάνοντας υπόψη τη μέση αναλογία που διέπει τη σχέση μεταξύ ΟΟΙΡ και ωφέλιμες απολήψιμες ποσότητες, εκτιμάται ότι το σύνολο ανεπιβεβαίωτων και δυνητικώς εκμεταλλεύσιμων υδρογονανθράκων στην Ελλάδα είναι της τάξεως των 1,2 δισ. ισόποσων βαρελιών. Δηλαδή μια αύξηση τουλάχιστον κατά 120 φορές του σημερινού αποθέματος των 10 εκατ. βαρέλιων!

Και όπως τονίζεται, όλα αυτά ήταν σε γνώση της κυβέρνησης Παπανδρέου τον Δεκέμβριο του 2009 όταν έκανε την περίφημη δήλωση «Δεν υπάρχει πετρέλαιο» και βέβαια μία τέτοια παραδοχή θα άλλαζε ολόκληρη της ψυχολογία και δεν θα δικαιολογούσε σε καμία περίπτωση προσφυγή στον Μηχανισμό Στήριξης τον Μάιο του 2010.

«Οι Τούρκοι είναι εκτός ελέγχου»

Με βάση όσα αποκαλύπτει το Wikileaks, η αναλύτρια της Stratfor, Reva Bhalla, ενημερώνει στις 15 Σεπτεμβρίου 2011 τον George Friedman λέγοντας τα εξής:

«Είμαι σίγουρη ότι το γνωρίζετε, η Noble Energy επιχειρεί να πραγματοποιήσει γεωτρήσεις σε ύδατα της Ελληνικής Κύπρου και η Τουρκία δημιουργεί χαμό. Η κίνηση να αποστείλει φρεγάτες δείχνει ότι αποτελεί μέρος αυτής της αντίδρασης.

Μιλούσα μόλις με τον David, ο πατέρας του καλύτερού του φίλου είναι ο επικεφαλής της Noble Energy. Είχαν όλοι μαζί ένα δείπνο στο Χιούστον και ο πατέρας αναφερόταν στο πώς οι Τούρκοι τους δημιουργούν εφιάλτες με όλα αυτά τα πολεμικά πλοία και τέτοια. Ο David του είπε τι κάνω και ότι κάνουμε πολλές δουλειές με την Τουρκία και ο πατέρας θέλει να μου μιλήσει γι’ αυτό. Ίσως αυτό εξελιχθεί σε ευκαιρία για business, ποτέ δεν ξέρεις. Αλλά αυτή η οικογένεια έχει σπίτια σε όλο τον κόσμο, ο πατέρας μιλά 10 γλώσσες, ζει στην Κύπρο αυτή την περίοδο, πιο πριν βρισκόταν στο Quito, στο Βιετνάμ, έχει ένα σωρό τρελές διασυνδέσεις και δοσοληψίες με σκοτεινούς τύπους. Ίσως μπορέσω να μάθω κάποια ενδιαφέροντα πράγματα απ’ αυτόν. Και ίσως μπορέσουμε να τους βοηθήσουμε να καταλάβουν τι πραγματικά σκοπεύουν να κάνουν οι Τούρκοι…».

Η απάντηση του George Friedman, σύμφωνα με όσα διαρρέουν μέσω Wikileaks, υπήρξε σύντομη: «Μίλα μαζί του, με κάθε τρόπο. Θα είναι ενδιαφέρον να μάθουμε τις απόψεις του. Οι Τούρκοι είναι εκτός ελέγχου».

Στο μπλοκ του δολαρίου

Εν τω μεταξύ, σημείωμα το οποίο έχει συντάξει εργαζόμενος της Stratfor επικαλούμενος «καλά συνδεδεμένη χρηματοοικονομική πηγή» επισημαίνει ότι «στην περίπτωση που η Ελλάδα καταστεί σημαντική παραγωγός φυσικού αερίου/πετρελαίου, θα προτιμούσε να ανήκε στο μπλοκ του δολαρίου παρά στο μπλοκ του ευρώ», ενώ παράλληλα αναφέρει: «κατανοούμε ότι ο Παπανδρέου φλερτάρει με τις ΗΠΑ».

«Οι ΗΠΑ και η Ελλάδα έχουν μακροχρόνιους  ιστορικούς, πολιτικούς και πολιτιστικούς δεσμούς (…). Το να ενταχθεί η Ελλάδα στο μπλοκ του δολαρίου ταιριάζει με το νέο γεωπολιτικό σενάριο του State Department στην Ουάσιγκτον», τονίζει ο συντάκτης του κειμένου και καταλήγει: «Ισως η ένταξη της Ελλάδας στο μπλοκ του δολαρίου να είναι το μεγαλύτερο παιχνίδι που παίζεται στο παρασκήνιο». 

Το σημείωμα (με ημερομηνία Νοέμβριος του 2011) αφορά τη χρονική περίοδο που ο κ. Γ. Παπανδρέου είχε ανακοινώσει την πρόθεσή του να παραιτηθεί από πρωθυπουργός και να δημιουργήσει κυβέρνηση συνεργασίας και ο συντάκτης του και αναπτύσσει την (χρονική)  εξέλιξη τόσο στην περίπτωση που θα λάμβανε όσο και στην περίπτωση που δεν θα λάμβανε την ψήφο εμπιστοσύνης.

Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται στο σημείωμα, ότι ο χρόνος που θα χρειαζόταν (λόγω των πολιτικών εξελίξεων) δεν ήταν υπέρ των πολιτικών της χώρας καθώς οι ηγέτες της ευρωζώνης ήταν πολύ πιθανό να ζητούσαν τη χρεοκοπία της Ελλάδας και την έξοδό της από την ευρωζώνη. «Ο κίνδυνος παραμένει πραγματικός» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σε αυτό το σημείο, ο συντάκτης του σημειώματος επισημαίνει «Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να καταστεί μεγάλος παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου, ύστερα από τις ανακαλύψεις υδρογονανθράκων κοιτασμάτων στην περιοχή γύρω από την Κύπρο».

Πηγή: capital.gr


Πηγή:www.capital.gr